3615
Sök

Att göra egna ögonlock hur?

Mannen myten legenden
179 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
som rubriken lyder, vill ha ögonlock på bilen men, vill göra egna.

har du några förslag på hur ja ska göra dem? har bra kännedom när det gäller spackel osv, det är bara hur jag gör det bäst så att säga, hur jag ska göra en form osv.

lite hjälp? tack..

wooooommm, pschii, wooooommmm

Tyskstuk
466 Inlägg
2 april 2009
Jag vet att det är många som plastar egna, borde inte vara särkilt svårt om man gör en mall och sedan bara slipar till dem, guider för plastning finns det ju gode många.

Mannen myten legenden
179 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Rille_Pille skrev:
Jag vet att det är många som plastar egna, borde inte vara särkilt svårt om man gör en mall och sedan bara slipar till dem, guider för plastning finns det ju gode många.

tycker inte heller att det borde vara så svårt...vad ska ja göra formen i smidigast tror du?

Svetsare
210 Inlägg
2 april 2009
tjepa lyktorna och plasta på . sen tar du väck de och skär dom precis som du vill ha dom och sen slipar du och lackerar smile

Mannen myten legenden
179 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
mickemutta skrev:
tjepa lyktorna och plasta på . sen tar du väck de och skär dom precis som du vill ha dom och sen slipar du och lackerar smile

haha, så enkalt att det kan funka?! hehe

Tyskstuk
466 Inlägg
2 april 2009
mickemutta skrev:

Precis, det borde vara det enklaste sättet och passformen kan ju inte bättre än så.

Mannen myten legenden
179 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Rille_Pille skrev:
mickemutta skrev:

Precis, det borde vara det enklaste sättet och passformen kan ju inte bättre än så.

det får nog bli så, om någon annan inte har något förslag?

Svetsare
210 Inlägg
2 april 2009
Lättare än så kan du nog inte göra det.  vad jag vet. men du kan ju göra de i plåt och svetsa fast i huven. sen lackera det. men de är ju massor med arbete tongue  glasfiber är väldigt lätt att arbeta med också.

Mannen myten legenden
179 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
mickemutta skrev:
Lättare än så kan du nog inte göra det.  vad jag vet. men du kan ju göra de i plåt och svetsa fast i huven. sen lackera det. men de är ju massor med arbete tongue  glasfiber är väldigt lätt att arbeta med också.

jo recis, men jag kör nog på glasfiber! tack endå!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 april 2009
skrivit det tidigare, SÖK, söker du på ögonlock kommer det upp ett 10-tal trådar...

men kopierar texten jag skrivit i tidigare trådar ang. bygga egna ögonlock...

ögonlock kan du lätt bygga själv.
1. tvätta lyktorna.
2. sätta på tejp (silvertejp är bra och tjockt)
3. vaxa tejpen (om du vill, men inte nödvändigt, men det underlättar för att ta loss dem)
4. blanda polyesterplast och lägg på glasfiberväv och pensla på plasten, gör detta 2-3ggr (eller tills du är nöjd)
5. rita ut på glasfibern var du ska kapa (plasta lite större än vad du tänkt så du kan kapa till rätt storlek/form)
6. kapa till glasfibern.
7. spackla och slipa tills du är nöjd.
8. lacka.
9. montera dem med tex. dubbelhäftande tejp från biltema (grönt skyddspapper, sitter riktigt bra) då kan du ta av dem inför bes. och inte riskera ombesiktning pga dålig ljusbild

lycka till.

Mannen myten legenden
179 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
sir_daniel skrev:
skrivit det tidigare, SÖK, söker du på ögonlock kommer det upp ett 10-tal trådar...

men kopierar texten jag skrivit i tidigare trådar ang. bygga egna ögonlock...

ögonlock kan du lätt bygga själv.
1. tvätta lyktorna.
2. sätta på tejp (silvertejp är bra och tjockt)
3. vaxa tejpen (om du vill, men inte nödvändigt, men det underlättar för att ta loss dem)
4. blanda polyesterplast och lägg på glasfiberväv och pensla på plasten, gör detta 2-3ggr (eller tills du är nöjd)
5. rita ut på glasfibern var du ska kapa (plasta lite större än vad du tänkt så du kan kapa till rätt storlek/form)
6. kapa till glasfibern.
7. spackla och slipa tills du är nöjd.
8. lacka.
9. montera dem med tex. dubbelhäftande tejp från biltema (grönt skyddspapper, sitter riktigt bra) då kan du ta av dem inför bes. och inte riskera ombesiktning pga dålig ljusbild

lycka till.

tack ska du ha sir daniel!

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
4 april 2009
Kolla på mitt galleri, någonstanns bland alla bilder finns det bilder när jag gör egna ögonlock till min 740, MYCKET lätt och helt klart ett billigare alternativ, tar inga tider heller. Har du frågor så ta dig friheten och dra ett PM eller något wink

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

218 Inlägg
4 april 2009
tänk på att glasfiber inte är riktigt lika starkt som absplast så dom måste vara lite tjockare, men om man gör dom lite tjockare så tar dom i huven när man stänger igen den, så de är lite krångel:P

Mvh schruttan

378 Inlägg
4 april 2009
Ser väldigt många snorungar som kör 740 i Västerås, som tejpar ögonlock.
Dock ser detta förjävligt ut enligt mig, men plasta egna borde inte vara svårt.
Senast redigerat av KimpaaBooY (4 april 2009)

// KimpaaBooY

Sök