hej
jag har några tips på hur du ska koppla in osv->
http://ljudshopen.se/rad-o-tips.aspx?page=303-placering läs dom sidorna,
fråga ett:
VIKTIGT!!! säkra av MAX 30 cm från batteriet och tänk på, använd alltid den som är största tillåtna säkring på den KABEL du använder INTE steget, (annars kan försäkringsbolag osv bli griniga) det är kabeln du säkrar, först ska du dra en kabel från batteriet till slutsteget (plus), dra en jordkabel till karossen (du MÅSTE tänka på att den blir bra jordad annars är det bara pankaka av alltihopa, brända stereo,ar och slutsteg,)
sen ska du koppla in lågnivån, den ska du helst dra i en separat tröskel, helst plus vid en tröskel och lågnivåkablarna vid den andra, varför?? jo pga om du drar dom med varann så kommer du med STOR sannorlikhet få feta störningar osv. (vill vi inte ha)
sen så vet jag inte om det blir störningar om du drar högtalarkablarna till dina 6x9 vid strömkabeln, är osäker så jag låter någon annan säga det
sen så är det väl inte så mycket mer. på den frågan, vet du hur alla kablar och sådant ser ut?
fråga 2, jag vet inte. dem grejjerna du köpt/tänkt köpa har jag aldrig lyssnat på MEN tänk på att vikten av en profisionell installation kan få vilket skit som helst låda bra, nu TROR jag om du får till installationen kommer det rocka på hyffsat iallafall.
fråga 3, visst nog kommer steget orka driva dem grejjerna du köpt, bryggkoppla bara basen. driv inte 6x9 på det steget (har du råd och nog många lågnivåutgångar på stereon skulle du köpt ett 2 kanaligt till åt dina 6x9)
plus om du inte köpt 6x9 köp nåt annat istället. t.ex. 5,25 eller 6.5 istället. blir bättre sammarbete mellan det och basen. jag kan spela mycket högre och renare med mina gamla härk 5" istället för mina nya "fina" infinity 6x9, bara en vink.
några fler frågor?
EDIT: du kan fara in och köpa julas 16mm2 kabelpaket jag driver mina 10" på det. matar 2x325 watt rms och det duger åt mig och dom har bra kablar (vad jag då tycker) böjliga och bra
400:- tror jag dom skulle ha då har du all kabel du behöver till dina grejjer