3481
Sök

Någon som är duktig på montering av en vinge?!

168 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Nu har vingen legat allt för många dagar i baksätet och jag vill få på den! Någon som är duktig på detta eller har någon i sin bekantskap som ev är det? Hör av er! Ni får självfallet en slant eller två för detta arbete.
Köpte vingen från en skrot så monteringsanvisning saknas. Det behöver borras hål i bakluckan. ( detta är en orginal takvinge vi snackar om ) .

Tack på förhand!

MVH Emelie:D

Billackerare
37 Inlägg
3 april 2009
Jag kan fixa den , men du bor i Göteborg och jag i Stockholm .
Om du kan komma hit inga problem....
Senast redigerat av Lackproffs (4 april 2009)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 april 2009
hör på evo garage i gbg
goa grappar de big_smile

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
3 april 2009
1. Måtta in vingen nått sådär snyggt.

2. Gissa vart hålen ska vara på ett ung.

3. Grabba första bästa borrmaskin och gå lös på bakluckan.

4. Skruva dit vingen med självborrande trallskruv, försök undvika dom förborrade hålen.

5. Se förbannat nöjd ut.

Annars så skulle jag rekomendera att åka till närmsta bilverkstad/lackeringsvekstad/bilplåtslageri som borde kunna detta. Borde inte ligga på med än 30min effektiv arbetstid.

Lycka till

Mvh

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
3 april 2009
Team-Adolfsson skrev:
hör på evo garage i gbg
goa grappar de big_smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

168 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
Turbomatte skrev:
1. Måtta in vingen nått sådär snyggt.

2. Gissa vart hålen ska vara på ett ung.

3. Grabba första bästa borrmaskin och gå lös på bakluckan.

4. Skruva dit vingen med självborrande trallskruv, försök undvika dom förborrade hålen.

5. Se förbannat nöjd ut.

Annars så skulle jag rekomendera att åka till närmsta bilverkstad/lackeringsvekstad/bilplåtslageri som borde kunna detta. Borde inte ligga på med än 30min effektiv arbetstid.

Lycka till

Mvh

Gör inte detta själv..men skall ringa runt till några ställen imörra....Men jag vet att de lär ta betalt för det(överpris)...Vet att detta inte bör ta så jäffla lång tid..är egentligen bara de jävla hålen jag behöver ha borrade:) och rakt och fint skall det vara;)

6 851 Inlägg
4 april 2009
Har du vägarna förbi Jönköping så kan man väl kolla på´t.

Backwoods Garage!
1 405 Inlägg
4 april 2009
Evo G kan ställa upp!

Pm: a mig eller Erick här på garaget smile
så kan vi nog fixa det.

LAMPAN - Back wood´s garage - Western Chaos
Kör Saab 90 T16 - turbo & 1060kg - http://www.garaget.org/?car=49214
Sköter Media åt min bror och hans 200sx 1uz-V8 driftingbygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265625

582 Inlägg
4 april 2009
är du säker på att det behövs borras.jag åkte till en bilglas mästare och han hade ett riktigt super 2komponents lim som hette betamate.har kört bilen i  mycket höga hastigheter efter detta på autobahn förstås och vingen sitter som berget smile

hej

168 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
jes skrev:
är du säker på att det behövs borras.jag åkte till en bilglas mästare och han hade ett riktigt super 2komponents lim som hette betamate.har kört bilen i  mycket höga hastigheter efter detta på autobahn förstås och vingen sitter som berget smile

Den är meningen att hål skall borras..kan säkert strunta i det:) Men tar inga risker...

Sök