3462
Sök

Vad är detta för anslutningar?

39 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#1
Tjena.

bytte bil i torsdags och vi behöll huvudenheterna vi haft i våra gamla bilar så att säga.


http://img26.imageshack.us/img26/4708/dsc00617a.th.jpg
Anslutningen i min stereo... Satt i en 740, dock var det klippt och skarvat lite hur som så jag misstänker nu i efterhand att kontakten hörde till min stereo.
vad är det för anslugning?


http://img15.imageshack.us/img15/6612/dsc00620sxh.th.jpg
I den nya bilen (audi coupe) så är det två kontakter, en brun och en svart.
Vad är detta för anslutning?




Hur skall jag göra för att så billigt som möjligt förena min stereo med min bil? kan man (och isf vart) köpa skarvanslutningar för mitt ändamål? det är förjävla tråkigt att köra utan musik.

Tack // Linus

16 197 Inlägg
5 april 2009
#2
anslutningen i Audin e ISO standard..  den som e på stereon e just till den stereon å inget annat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

39 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#3
evilaudio skrev:
anslutningen i Audin e ISO standard..  den som e på stereon e just till den stereon å inget annat.
jag har alltså skickat med kontakten som hör till min stereo? tabbe...


hur löser jag det?

16 197 Inlägg
5 april 2009
#4
T4pp3r skrev:
evilaudio skrev:
anslutningen i Audin e ISO standard..  den som e på stereon e just till den stereon å inget annat.
jag har alltså skickat med kontakten som hör till min stereo? tabbe...


hur löser jag det?
om de inte e nån "värsting" stereo så e de billigare å köpa helt ny då just den kabeln brukar va DYR!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

39 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#5
precis det jag misstänkte. suck.



då byter vi ämne lite i tråden. vad skall man köra på för prisklass? jag behöver ingen värsting då mina högtalare inte är något att hänga i granen direkt.

hur mycket bör man lägga?

vad att tänka på vad gäller lågnivå med olika möjligheter som jag sett osv?

jag vill ha en stereo med mp3 och gärna aux och/eller usb. usb är dock inte jättenoga.

Försöker iaf
12 817 Inlägg
5 april 2009
#6
Går det ens att få tag på stereon utan mp3 nu längre?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
5 april 2009
#7
T4pp3r skrev:
precis det jag misstänkte. suck.



då byter vi ämne lite i tråden. vad skall man köra på för prisklass? jag behöver ingen värsting då mina högtalare inte är något att hänga i granen direkt.

hur mycket bör man lägga?

vad att tänka på vad gäller lågnivå med olika möjligheter som jag sett osv?

jag vill ha en stereo med mp3 och gärna aux och/eller usb. usb är dock inte jättenoga.
2000 skulle ja ja nog säga att man får en rätt vettig stereo för smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

7 274 Inlägg
5 april 2009
#8
En sån där kabel kostade 400kr till min gamla pioneer 8600.


39 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#9
fy fan. tack så mkt för hjälpen.

jag har skickat ett sms till nya ägaren och kollat om han kan skicka kontakten till mig.
känns ovärt att pröjsa 400 för en kabel till en stereo som inte ens är värd 400...

FYM racing.
122 Inlägg
5 april 2009
#10
Vad e de för märke på sterion?

FYM racing.

39 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#11
pioneer. vet inte vad det är för modell. kan kolla.

36 Inlägg
5 april 2009
#12
snabbanslutningar till ISO-Kabblage


FYM racing.
122 Inlägg
5 april 2009
#13
Kolla på  www.kjell.com      Dom har 4 olika kablar till pioneer å dom kostar 89kr...

FYM racing.

Driver
2 111 Inlägg
5 april 2009
#14
Jag "fick" en sådan kabel av brl när jag lämnade in min gammelstereo på reparation, dock var den så dyr (med tanke på att de bara nollade stereon) så jag betalade nog för den iaf...

Borde väl gå att hitta nån kabel någonstans tycker man? Eller är det verkligen så hopplöst?.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

VW Ägare
1 011 Inlägg
5 april 2009
#15
www.kjell.com har för 89kr till din stereo. Ganska säker på att det är art. nr. 67599

Henrik Eberlund

39 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
#16
fan va najs. tack för hjälpen:D

39 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
#17
köpte en sådan kabel på kjell & company. fick riktigt bra service.

tack som fan för tipset:)



en fråga till.

Kan man fula till något så jag kan använda alla 4 kanaler på steget trots att jag bara har 2 kanaler på stereon. Tänkte brygga 2 kanaler till basen och ta en kanal till varje 6x9a som sitter i bilen.

är det bättre att dela lågnivån eller är det samma skit att antingen sätta basen på 1 kanal och båda 6x9orna på en eller en 6x9a på varje och brygga basen på samma kanaler som 6x9orna.

känns som att det är katastrof både och. kanske helt enkelt är bättre att sktia i att koppla in 6x9orna?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 april 2009
#18
Sätt en Y-split på lågnivåkablarna, koppla en 6x9a per kanal och brygga två kanaler till basen. Done. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

39 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
#19
ChriZtoffer skrev:
Sätt en Y-split på lågnivåkablarna, koppla en 6x9a per kanal och brygga två kanaler till basen. Done. smile
det går att göra så alltså? tappar man inte effekt på det?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 april 2009
#20
Ja det går och jo lite effekt tappar du, men det är knappt märkbart om du inte har instrument att mäta med.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!


Sök