5 april 2009
Trådstartare
Hej,
Har kikar runt lite här på forumet, då jag står och stampar med ett problem, angående solfilm/lim.
Har en Saab 9-3 sportsedan -04, och haft toning/solfilm runt om hela bilen. Nu när det var dags att åka och besikta den, så uppskattade inte bilprovningen min solfilm på sidorutorna i fram.
Så det var bara att börja riva loss, så dom blev nöjda.
Men nu till mitt problem, hur i hela h-vete får jag loss rutorna? Det är ju fortfarande lite solfilm kvar längs kanterna, samt lim. Så det jag måste göra är att ta ur rutorna och skrapa/tvätta rent dom.
Har försökt med detta, och jag kunde ge mig fan på att det var omöjligt. Läst runt lite, och jag förstod att man skulle ta bort "insidan" av dörren på bilen. Men när jag väl gjort det, så kommer jag inte så mycket längre.
Så jag tänkte att någon här kanske hade svaret på hur man går tillväga, kändes lite smidigare att fråga här, och hitta någon som kanske kan. Istället för att lämna in den på verkstaden för att få det fixat.
Som ni kanske förstår så är jag inte så insatt när det gäller bilar, för mig så ska det bara se snyggt ut.
Så tekniskt sett kan jag inget, därför jag ber om hjälp.
Har även kontaktad några här på siten, men la upp en tråd då man kanske kan få fler tips, kanske till och med hjälpa andra som har samma problem som jag.
Tack på förhand,
Med vänliga hälsningar
/K