3653
Sök

Bilen går hackigt - Vw Passat 1.8t -01

8 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
#1
Halloj

Köpte en passat 1.8t -01 juni 2008 och servade den som man brukar göra med ny olja , ny oljefilter och luftfilter. Men tyvärr så började problemen dyka upp februari 2009. Symptomen kändes som om motorn tappade kraft då och då men det blev värre och motorn började gå hackigt när den kände för det.

Det som byttes för ca 1månad sedan och frammåt är:

Bränslefilter - Orginal
Tändstifft - Orginal
Tändspolen - Orginal
LMM - Orginal
STP Injection cleaner

Men problemen kvarstår. Jag tror att det har något med att bränslen inte kommer fram till motorn.

Vad är det ni tror som är problemet?

Edit: Jag får ingen felkod!
Senast redigerat av 98xedni (11 april 2009)

8 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
#2
Bump

Vw trimmare
2 995 Inlägg
12 april 2009
#3
bränslepumpen?


2 911 Inlägg
12 april 2009
#4
jag skulle tippa på tändspolen alt. tryckrör som läcker.
spolen ger oftast inga felkoder.

Kör vagcom och vag-scope med bilen igång så kan du se misfiring och på vilken cylinder, om inget så är det nog trycksidan.

8 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
#5
Gick ut igår och bytte plats på tändstiften och problemet löste sig, för tillfället. smile

Har ett annat problem också som jag tänkte skriva här istället för att göra en ny tråd.

Hade besiktning i februari och då sa besiktningsmannen att drivaxelknut höger yttre damask hade gått av och det var best att byta, men det gjorde jag inte. Det började knacka när man tx svnängde m.m.

Frågan är: Vad är det man ska byta endast damask eller vad?

Tack

107 Inlägg
13 april 2009
#6
Har det börjat knacka så har det förmodligen kommit in grus/sten/vägsalt igenom skadan i damasken och förstört din drivaxelknut. Har man en sådan damask trasik så ska man byta så fort som möjligt. Brukar inte vara billigt att byta ut knuten.


Sök