3333
Sök

Motoreletronik lampan!!

96 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
Min motorlampa lös för ett tag....läste aldrig ut felkoden men jag bytte tändstift, gick över alla kontakter med kontakt spray som jag kunde hitta i motor utrummet. efter det har lampan varit släckt och det är nu nästan 2 mån sen. men felkoden ligger ju kvar i databoxen, så kan lampan tändas igen bara för att fel koden inte är borttagen från boxen?

Kan man släcka sevice intevall lampan själv?

volvo 850 t5 96
Senast redigerat av Turbo_virus (11 april 2009)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 april 2009
Det finns data program som du kan har i bärbar dator som du koppla med rätt kablar till databox och därefter raderar felkoder eller köra till Volvo och be dom att göra det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

96 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
alain skrev:
Det finns data program som du kan har i bärbar dator som du koppla med rätt kablar till databox och därefter raderar felkoder eller köra till Volvo och be dom att göra det.

Det visst jag att det finns eller att volvo kan göra det, men det jag undrar över är om lampan kan tändas igen utan att det är något fel på motorn, bara för att felkoden ligger kvar i databoxen.

KTM 660
537 Inlägg
14 april 2009
Felkoder nollas väll om du tar bort jordkabeln från batteriet en stund.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

96 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
JockeRX7 skrev:
Felkoder nollas väll om du tar bort jordkabeln från batteriet en stund.

När lampan tändes så var det första saken som jag testade, hade bort jordkabeln under natten men lampan lös fortfarande när jag satte tillbaka kabeln. det är just därför jag undrar jag ang. min fråga.

Sök