Nu går det rätt bra fan. Men soppapumpen krånglar och jag är i behov av hjälp.
Kabeln som går till pumpen (den grön/lila kablen i svarta kontakten), ger ut ca 0,9v med tändningen helt av, 0.20v ungefär med tändning på och samma när man nöter på startmotorn.
Kopplar man på en ny kabel på stift 30 (eller 87? minns ej) vid relät, vilket är samma som orginalkabeln (grön/lila) sitter på, så får man 0v med allt av, 0v med tändning på, och cirkus 12v när man kör startmotorn. (Med denna lösning har jag lyckats starta bilen, men inte provat mer än så)
Pumpen går alltså aldrig igång när man drar på tändningen, bara när man kör på med startmotorn. Ska pumpen gå igång på första eller andra klicket på tändningen, då jag har förstått det som att den ska igång en stund på andra?
Jag kan leva med att dra en ny kabel från reläet ner till pumpen ifall det är en lämplig lösning. Det är antagligen brott i orginalkabeln någonstans, om någon vet ifall det sitter någonting imellan relä och pump som kan orsaka brottet på kabeln så är det av stoooor nytta att få veta.
Nu blev detta inlägg riktigt rörigt, men hoppas ni förstår och kan hjälpa mig
Om du tittar in Totten, och tror du har något tips så kan du skriva så ringer jag upp dig.
EDIT: Läste i denna tråd här:
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=178433 att fler har haft pump som inte startar på tändning.
EDIT2: Såg en guide på E36Blog:
http://www.bmwe36blog.com/2007/09/10/in … w-e36-diy/Ignition off - no voltage
Ignition on - no voltage
Crank and run - +12
Där står det som ovan, vilket innebär att bensinpumpen ska vara som i mitt fall, och därför antar jag att det är helt ok att bara dra en ny kabel från säkring till pumpen. Men som sagt, om någon vet att det ligger någonting på sladden mellan säkring och pump så blir det mer problematiskt...
EDIT3: Problemet blev löst. Följde kabeln från säkringslådan genom torpedväggen och såg sen felet. När någon har avinstallerat ett larm så måste de kopplat på bensinpumpen fel. Kopplade om, och nu får den ström vid start, men fortfarande inte vid läge 1 och 2. Men det är nog bra som det är.