2678
Sök

Luftmängdmätare audi a6 1,8t 98

52 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
står att man inte ska ha dump ventil om man har luftmängdmätare någon som vet om det är det på en audi 1,8t? årsmodell 98

Mr. AUDI !
642 Inlägg
12 april 2009
Stämmer inte...Vart står de?
Du skall ha en ÅterCirkulerande/hybrid Dump på 1,8T VAG motorerna..

Four Rings To Rule Them All!

52 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
okey låter dom? och vart kan man få tag till en sån till bra pris och hur går man till väga för att byta?

Mr. AUDI !
642 Inlägg
12 april 2009
dem finns la på typ vartenda styling företag, realcar,tillbilen, creatix osv osv, bara söka på hybrid lr återcirkulerande dumpventil!
Dem som låter allra redigast enligt mig är GFB dumparna, hade själv en till min A4 låter riktigt härligt smile finns bland mina videoklipp ljudupptagning på hur dem låter, dock va min inte ordentligt ställd där...
Men om du inte har trimmat din 1,8T så skulle ja inte rekommendera en annan dump än orginal då det inte bygger upp särskilt mkt tryck..
Beskrivningar på hur du kopplar brukar man få med dumpventilen om man köper ny..
angående bra pris så vet ja inte va du menar om du menar billig lr Bra dump??

52 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
mena du med trima? ska chipa min oss powerchip om du kalla det trimma big_smile okey kanske ska vänta tills den är chipad då

Mr. AUDI !
642 Inlägg
12 april 2009
Precis de ja menar wink chippa/trimma, vilketsom, bara det ökar vrid i motorn! cool
Vad ger det chippet? vad har du annars i bilen? större avgassystem?

52 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
ne har bar ORGInal allt ska chippa ger ca 30 hk extra har 150 nu vill ha ventilen bara för det snygga ljudet smile

Mr. AUDI !
642 Inlägg
12 april 2009
OK, men varför powerchip om du inte ska göra ngt mer? hos BSR får du 209HK och mkt mer vrid för samma peng, dessutom ett open air filter+installation för 450+ extra, jag hade powerchip i min A4, men deras chip krånglade mkt för mig, inte alls den effekt som sades o då hade jag ALLT i trimväg.. släng iväg en vännerförfrågan om du vill ha mer hjälp, orkar inte nöta på forumet mera ;P

Sök