Nu har fläns och packning till turbon hämtas hem! Bild dyker upp imorgon på detta.
Detta kommer svetsas på DP så snart som möjligt!
Även fixat hem en 535 lmm, spridare och ramlager så att motorn kanske kan tas ut detta år
Bara vevlager som ska fixas med! Så om allt går som de ska blir de snik 2009 bara för o få ner motorn
Fick även ett riktigt bra pris på Diesel oljepump på ppf jag inte kunde tacka nej till så en sådan är med på väg hem
så det är inte mycke saker för o kunna stoppa ner motorn och starta upp den sen som måste hem!
Kan bli så att jag monterar motorn med org tryckplatta och lamell bara för o se att motorn går som den ska.
Men prio ett är o få in toppen så den kan svetsas när de är klart sen ska sotningssats köpas och motorn ska plockas ihop, grenrör ska lämnas in och Extern WG ska handlas sen ska motorn ner i bilen!
Har bestämt mig för att eftersom jag inte har jobbet kvar nu pga vissa saker så ska motorn köras med snik endast detta år för o kunna få ner den o ev kunna köras med lite detta år!
Det som är kvar o ta hem till motorn nu är
Vevlager, Intercooler, Bränslepump, ARP Bult, Oljekylare
Finns pengar kommer tryckplatta och 4 puck vara de första som beställs hem sen
Men under vinter ska Sprut, z45 kam, Vippor, annat grenrör, Större spridare o lite annat ner istället till 2010
Att det aldrig blir som man tänkt sig men fy fan så tråkigt de är o åka 140 kusars sugmotor måste få lite turbo i kroppen o lite smårace detta år