2416
Sök

Råd ang utökning av ljudsystem!

17 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
hej! jag har ett mds 2 kanals steg som driver en mds fanatic låda, och 4 st 5.25" koax högtalare. tänkte köpa ett 4-kanalassteg och köra 5.25orna på det. är detta lönt? kommer det bli stor skillnad? Och i så fall, borde jag köpa ett batteri till att driva stereo systemet med? tacksom för svar! passa på o tacka alla på garaget som hjälpte mig få ordning på baslådan och steget! första stereon i första bilen och det gick tack vare er!

Random Hero
4 047 Inlägg
14 april 2009
menar du att du har ett 2 kanals steg som sammanlagt driver 5 st grejer ?

o ja de e lönt o köpa ett 4kanals steg som driver 5.25orna o de blir skillnad ja, hur stor beror på hur du kopplar in o vilket steg du väljer,

och du behöver inte ett extra batteri, se över så laddningen på generatorn funkar fint o se så de batteriet som sitter i funkar bra så ska de klara sig !

Dog food lid. Backwards

17 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
menar att jag har 2 kanalssteget till basen och sen ett annat 4 kanals till de vanliga högtalarna. hur kollar man generatorn?roll kan inte så mkt om bilar men jag älskar musik och aatt stereon är grym är 300 ggr viktigare än att bilen rullar wink

edit: såg nu har jag formulerat mig förswt, jag har inget slutsteg till de 4 5.25orna dom drivs på stereon direkt! sorry!
Senast redigerat av ericmattsson (14 april 2009)

Sök