14 april 2009
Trådstartare
Såhär såg bagageluckan ut nar jag tömt den på "skrot"Har häftat fast den gamla bagagemattan på 16mm MDF-platta.Här är plattan utsågad.Har kapat plattan på mitten, för att få in den i "trunken". Passningen blav förvånansvärt bra. Inte en enda justering Missade att ta foton på förarbetet. Men jag använde mig av ytterformen på bottenplattan och kapade ut botten till 3st baslådor. Här är bafflarna uppstagade, och spänt fleecetyg över.Dränkta i polyester! Detta blir en bra och riktigt hård grund att arbeta utefter!Otroligt korkad snubbe som hade bilen innan mig. När jag drog ut alla gamla kablar upptäkte jag en spännande sak. Kabeln jag håller i användes till remote (inget konstigt med det). Det sorgliga va att han hade splittat den, och även använde den som STRÖMKABEL till slutsteget som satt i :o (jag är glad att bilen inte brunnit upp)Inte århundradets bästa paket, men 2 av dessa inhandlades.Här är jag i full gång med att dra strömkabel och annat roligt. Notera de rostiga bromsskivorna. syns det att den stått ett tag?? Nya trippelavskärmade RCA-kabeln på plats, samt ny remote.Har dragit dubbla 21mm strömkablar. Drog dessa på högersidan, under mattan. Här är den ena på plats.Lyckades bra med att dölja dessa under kåpor, säten, mattor och annat skräp Jag blev lite orolig om dessa på något sätt skulle kunna påverka styrboxen när jag drog dem så nära, men jag tog en chansning. Än har jag inte märkt av några problem.Lite annat godis som införskaffats, och väntar på att få monteras.Och här står lådorna, klädda och redo att monteras. Men först ska alla kablar hamna rätt!Efter lite huvudkli, fick jag rätt kabel i rätt hål På bilden är bottenplattan klädd och monterad. Under denna ligger två steg som är av för klen kaliber att ha med på bild Lådorna på plats.Slutsteg och kond provmonterad. Blir snyggt det har ju Steget inkopplat.... PORR!Och som avslutning en USEL bild på det färdiga resultatet. De två pioneer 10" ska i sinom tid bytas ut till Kicker 10". Även galler ska på. Jag ska ta mig i kragen och ladda upp bättre bilder på det färdiga resultatet, där även hatthyllan är monterad. (man kan skymta den på översiktsbilden där uppe, bakom den blåa tunnan )
200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted