Arcangelus skrev:
Klart man kan "vända bort blicken" om man inte är intresserad. Bara att ignorera och sedan gå vidare.
Dock inte det detta handlar om.
Poängen är - varför skall det behövas?
Det jag menar är, varför ska det EGENTLIGEN behövas halvnakna damer i bikini-underdel och Linda Rosing-läppar för att en mässa (i detta fallet - bilmässa) skall bli intressant?
Är det ett måste att blodet skall rusa ner i bananen och skapa jeans-båge så fort vi (oftast män då) skall bli intresserade av något? Om en företagares produkter suger, så tycker jag att det är sjukt (ja..nästan!) att
de måste ha modeller vid montern för att skapa intresse. Jag hade hellre skapat en produkt (bara som exempel) som lockat kunder i sig, inte för att jag haft kvinnor iklädda utmanande plagg.
Sen är det inte antalet som var den bidragande orsaken till mitt inlägg. Om det så varit 1st eller 100st - handlar om deras presentation av sig själva och anledningen till varför de är där. Sen hur många de är, det är inte relevant.
Sen har Bilsportmässan på Elmia en väldigt bred publik - kvinnor, män, barn,vuxna etc etc.
Jag vill personligen inte att mina barn (när jag får dem) skall se kvinnor på det sättet, på det
"sättet" de framstår .
En barnfamilj som har ett intresse av bilar, motorcyklar och lastbilar får oundvikligen beskåda
lättklädda kvinnor på Elmia - vare sig de vill eller inte. De är trots allt ändå närvarande...