Residence skrev:
FireTraXX skrev:
Residence skrev:
obs! tar du det till rättegång OCH förlorar så kan det bli dyrare än vad du tror. advokatkostnader och rättegångskostnader.
ed
Bullshit, det är gratis (Eller ja, ingen merkostnad för den enskilde individen iallafall) att få en rättslig prövning.
nja, en lapplisa körde på mig och vägrade erkänna trots att jag hade vittnen som jag aldrig har träffat förr.
i rättegång så fälldes han samt att han blev tvungen pröjsa ca 10lök i rättegångskostnader.
dock inget skadestånd eller likn.
men brirsan min krockade en kompis bil utan körkort och betalade endast 500 till brottsoffer fonden samt pengar för att få bilen fixad. så hmm... firetraxx kan nog ha rätt
Jag har varit i domstol för rån och misshandel, båda gångerna så har jag enbart fått betala skadestånd och pengar till brottsofferfonden.
Brorsan blev av med körkortet för 2-3 år sedan och tog det till rätten, i slutändan så åkte han på böterna (4000kr som vanligt vid fortkörning) och inget mer.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.