Har fått en spricka i spindelleden enligt min lokala bilverkstad.. Vet inte hur stor, troligen inte helt genomgående.. men tydligen ska jag va försiktig över gupp & potthål etc..
Att ersätta den + jobb etc skulle de hamna på ca 4000 kr enligt han.. för min lilla Fiat (vinterbilen)
Tänkte kolla om nån har nåt tips hur jag kan laga de utan att behöva betala 4000.. Bilen ska ställas av ändå om ca 3v då sommarbilen ska fram
Vad tror ni om dessa lösningar för att fixa problemet:
Kemisk metall för att laga en GANSKA vital del av hjulupphängningen hmmm. Byt eller skrota den om du tycker det är för dyrt.
Därför jag frågar, vet inte hårdheten efter härdningen..
Lagt ner ca 11000 på bara material kostnader för diverse nya prylar, så 4000 till undviker man om möjligheten finns!
Har du ingen polare eller nån som kan hjälpa dig billigare då. För du ska inte hålla på med sån där kemisk mettalskit. Kolla runt det måste ju finnas billigare ställen. Vill inte verka dryg men det är bara en stark rekomendation.......
Kemisk metall för att laga en GANSKA vital del av hjulupphängningen hmmm. Byt eller skrota den om du tycker det är för dyrt.
Därför jag frågar, vet inte hårdheten efter härdningen..
Lagt ner ca 11000 på bara material kostnader för diverse nya prylar, så 4000 till undviker man om möjligheten finns!
Har du ingen polare eller nån som kan hjälpa dig billigare då. För du ska inte hålla på med sån där kemisk mettalskit. Kolla runt det måste ju finnas billigare ställen. Vill inte verka dryg men det är bara en stark rekomendation.......
Nope, har t.om bara ett fåtal polare som har körkort så.. Trots att vi e 27 o däromkring..
Jag har renoverat hela jäkla bilen själv, utan några som helst mekaniska bakgrunder, kunniga kompisar etc etc..
Självlärd & envis
Fasiken kan man hitta en ny\bättre begagnad del då..hmm
Btw, är de bättre o svetsa än fylla sprickan me sån kemisk metall el epoxy?
Har vi inte svarat tillräckligt på det??
Men jag mena om de har en bättre hållbarhet! Inte alltid en svetsning heller e de bästa..
Är de för jobbigt för dej så kan du hoppa ur denna tråd, ingen som tvingar dej o svara! Less på dryga svar, ursäkta att man inte föddes me en svets i handen!
Hmm, länkarna fr bildelsbasen verkar lite knasiga... men bättre upp, så lägger jag in en bild!
Tycker oxå att 4000 låter lite väl mycke.. ok att de är nada när de gäller att inte utsätta sej själv el andra i fara om den skulle gå av men de måste finnas nåt billigare alternativ...
Du ser väl vilken som e sprucken!??? De där byter du själv, en spindel kan inte vara så dyr, bytte nyss på 850, den kosta 500, tyckte de var dyrt, men då satt den ihop me länkarm, därför var den lite dyrare, till 940 kostar dom ca 100kr!!