2435
Sök

Dom nya fälgarna tar i

607 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Ja mina nya dotz mougello fälgar 19 tums tar i det minsta gupp och det känns mindre kul. vad beror detta på ? är bilen för låg fram ? det i stan det tar i . tänk då man ska köra landsväg, där det finns lite större bulor. Vad kan man göra ??  tacksam för hjälp

Brynäs tigers

730 Inlägg
16 april 2009
För stora fälgar, för små hjulhus.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

16 197 Inlägg
16 april 2009
elle på tok för mjuk fjädring.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 822 Inlägg
16 april 2009
YööA skrev:
Ja mina nya dotz mougello fälgar 19 tums tar i det minsta gupp och det känns mindre kul. vad beror detta på ? är bilen för låg fram ? det i stan det tar i . tänk då man ska köra landsväg, där det finns lite större bulor. Vad kan man göra ??  tacksam för hjälp

var tar det ?
har du rätt ET på fälgarna?
har du rätt storlek på däcken? med andra ord hur mycket har du ändrat rullomkretsen?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

836 Inlägg
16 april 2009
sätt i gummi mellanläggen från biltema smile det gjorde jag big_smile stum som bara fan men tar inte i längre big_smilebig_smile

1 827 Inlägg
16 april 2009
den  stora frågan är vart det tar i, inne i hjulhuset eller ute vid skärmkanten?

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

607 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
kenny_crx skrev:
sätt i gummi mellanläggen från biltema smile det gjorde jag big_smile stum som bara fan men tar inte i längre big_smilebig_smile

menar du såna gummibelägg som man man sätter mellan fjädrarna ?? tror det tar i ute vid skärmarna.

Brynäs tigers

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 april 2009
Kollade du ET innan du köpte nya fälgar? Tar det i i skärmkanterna så har fälgarna kommit för långt ut, alltså har du ett för lågt ET.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

607 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Kollade du ET innan du köpte nya fälgar? Tar det i i skärmkanterna så har fälgarna kommit för långt ut, alltså har du ett för lågt ET.

Mvh Tommy

köpte dom på gummihuset. och man valde ju bil och årsmodell där för att fälgen skulle passa, men et kanske man kollar själv ? eller hur kollar man det ?

Brynäs tigers

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
16 april 2009
Vad är det för dimension på däcken, är bilen sänkt? Är det A4:an vi pratar om förresten? ET står på fälgarna...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

1 723 Inlägg
16 april 2009
prata med gummihuset annars. de har kanske skickat fel fälgar.

iceman_21
16 april 2009
Valsa skärmkanterna. Fick jag göra med min A4 . Däcken är 235/35R19".
vad har du för bredd på dina däck?

1 723 Inlägg
16 april 2009
iceman_21 skrev:

känns ju otroligt att man ska behöva göra det när beställningen är modellspecifik. väntar med spänning på om TS ringer däckhuset istället....

iceman_21
16 april 2009
falloutboy skrev:
iceman_21 skrev:

känns ju otroligt att man ska behöva göra det när beställningen är modellspecifik. väntar med spänning på om TS ringer däckhuset istället....

Otroligt eller otroligt.... shit happens   vet du smile

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
16 april 2009
Mugello 8,5x19 med bultn 112 är ET35 fick jag fram. Då är det nog bara att valsa eller byta till 225, dom kan ev funka... Bilen ser ju inte speciellt låg ut på bilderna så det känns inte som det är problemet, möjligen är den för mjuk om den tar i när den fjädrar ner.

Körde 8,5 ET35 på min A4 med 60/40 sänkning, iofs 18" men det var precis på gränsen med 225/40 som ju är lite mindre i rullomkrets än 235/35 -19.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

2 230 Inlägg
16 april 2009
bara för man väljer modellspecifika betyder det inte att det passar bolt on.. menar jag kan köpa 225-235 till min på deras sida men det kommer bli för brett.. så ändra stumma upp bilen eller valsa upp skärm kanterna smile

*sen kan jag tillägga att hjulbultarna jag fick med passa inte för 5öre helt fel gängor*

så kan det vara då det inte blev som det skulle

607 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
iceman_21 skrev:

Jag har precis samma däck storlek, så det blir att valsa skärmkanterna antar jag..

Brynäs tigers

836 Inlägg
17 april 2009
ja jag menar såna man sätter mellan fjädrarna..bara ta en fjäderspännare och vänd på den så du drar isär fjädrarna istället sen bara tryck in dom och sänk sen e det färdigt...

501 Inlägg
17 april 2009
kenny_crx skrev:
ja jag menar såna man sätter mellan fjädrarna..bara ta en fjäderspännare och vänd på den så du drar isär fjädrarna istället sen bara tryck in dom och sänk sen e det färdigt...

Det hade dom gjort på frugan´s cab. Nu så skaffade vi andra fälgar med rätt et och tog bort den där, bilen sjönk ihop som en hösäck.. tongue

Kan vara dålig dämpare och fjäder, eller så har det tagit stryk..

OBS: Ironi

Sök