En update till då Började maskera blocket lite idag. ska blästra det tänkte jag.. å jag kommer ev. att göra det själv.. då jag funderar på att köpa en riktig kompressor
Blästringstejp
Kommer att såga till en plyfaskiva i form av en topplockspackning som ska bultas fast för säkerhets skull Har en del maskering kvar...
Någon som vet hur man brukar göra med insidan av blocket?? tänker på vatten å oljekanaler, avfettning å högtryck eller?? i vatten kanalerna är de rost såg jag.. något spec man kan göra åt det?
Skicka på maskin tvätt eller diesel antar jag ! ta en toa borste med diesel och borsta lite
Mvh
där sa du nått att köra med typ toaborste/kraftigare piprensare i kanalerna med diesel borde ju funka vill helst inte skicka in hela blocket i en typ "tvättmaskin" är rädd att rosten kan komma väldigt fort där vevlagrena ligger.. Tack för tipset=)
Här vare dött! Kan updatera med lite bilder från dagens påhitt
Far iväg till bilen för att försöka få lite gjort i kylan.. Tog med mig styrservot för att göra så spakstället å rattstången passa
Trodde att större ingrep skulle behövas, men jag kapade bara bort bottendelen på original fästet.. och rattstången gick in emellan
Snygga till lite sen så äre klart ska nog förstärka lite iofs
Men bilen gick inte igång när ja vred på nyckeln.. va gör jag för fel ???
Återstår att göra ett nytt hål för gaswiren kom jag på sen när ja plocka ihop å åkte hem.. menmen de får bli nästa gång å då ska de fan vara lite varmare =P
Blir en liten update om man nu kan kalla det för det. har varit dåligt på sistone och kommer tyvärr vara det ett tag framöver.. massa annat som kommit ivägen...
Kom över 2 drivknuter för ett bra pris, nästan gratis
Blir en liten update om man nu kan kalla det för det. har varit dåligt på sistone och kommer tyvärr vara det ett tag framöver.. massa annat som kommit ivägen...
Härligt! Man blir alltid lika glad när man hittar saker billigt! Ännu gladare om dom nu mot all förmodan faktiskt är gratis!
Japp, Var ju inte riktigt gratis, men vääldigt billigt om man jämför med pris i butik
audienergy skrev:
dagg skrev:
Hejhej
Här var de dött som i graven! Har haft mkt annat strul som kommit i vägen.. en av anledningarna är denna:
Fick den billigt tack vare läckande kylarpaket. lagade det å den går som en klocka
Nog om det.. om de nu finns nå intresse kvar för projektet, så kan ja berätta att idag så vart det nån timme nedlagt på bilen för första gången på länge nu. Original bakvagnen på 80´n har jag ej demonterat fram tills nu, tog tag i det idag.
Bilen helt på pallbockar nu
avgas som satt på
Dämparna
Den har klarat sig väldigt bra från rost under.. syns dock inte så bra på bilden