Ja som rubriken lyder, ger det nåt att fara dit med 225/40/18? sitter 205/55/16 original? jobbigt att byta däck, helst om man gör det i onödan.
Din bil har helbilsgodkännande och får därmed enbart enbart ha de däck och fälg som anges i registreringsbevis. Oftast så godkänner tillverkare olika dimensioner och storlekar men det står inte i regbeviset. SBP kollar och följer därmed detta inte till 100%
Sålänge du kan göra fulla rattrörelser, använda fjädringen fullt ut utan att det slår i någonstans och att däcken håller sig innanför skärmen så är det inga problem, såvida du inte får en extremt grinig besiktningsman då.
Och givitvis att däcken i övrigt är godkända för gatbruk
Ja som rubriken lyder, ger det nåt att fara dit med 225/40/18? sitter 205/55/16 original? jobbigt att byta däck, helst om man gör det i onödan.
Din bil har helbilsgodkännande och får därmed enbart enbart ha de däck och fälg som anges i registreringsbevis. Oftast så godkänner tillverkare olika dimensioner och storlekar men det står inte i regbeviset. SBP kollar och följer därmed detta inte till 100%
Sålänge du kan göra fulla rattrörelser, använda fjädringen fullt ut utan att det slår i någonstans och att däcken håller sig innanför skärmen så är det inga problem, såvida du inte får en extremt grinig besiktningsman då.
Och givitvis att däcken i övrigt är godkända för gatbruk
Man får byta fälgar på en helbilsgodkänd bil. Extra till lägg i lagens spalt bara det är samma rullomkrets. Men det är också i princip det enda man får byta på en helbilsgodkänd bil.
Ja som rubriken lyder, ger det nåt att fara dit med 225/40/18? sitter 205/55/16 original? jobbigt att byta däck, helst om man gör det i onödan.
Din bil har helbilsgodkännande och får därmed enbart enbart ha de däck och fälg som anges i registreringsbevis. Oftast så godkänner tillverkare olika dimensioner och storlekar men det står inte i regbeviset. SBP kollar och följer därmed detta inte till 100%
Sålänge du kan göra fulla rattrörelser, använda fjädringen fullt ut utan att det slår i någonstans och att däcken håller sig innanför skärmen så är det inga problem, såvida du inte får en extremt grinig besiktningsman då.
Och givitvis att däcken i övrigt är godkända för gatbruk
Man får byta fälgar på en helbilsgodkänd bil. Extra till lägg i lagens spalt bara det är samma rullomkrets. Men det är också i princip det enda man får byta på en helbilsgodkänd bil.
låt bror duktig skriva samma som vi gjorde fast vi inte behövde ett a4,a för att förklara det
Din bil har helbilsgodkännande och får därmed enbart enbart ha de däck och fälg som anges i registreringsbevis. Oftast så godkänner tillverkare olika dimensioner och storlekar men det står inte i regbeviset. SBP kollar och följer därmed detta inte till 100%
Sålänge du kan göra fulla rattrörelser, använda fjädringen fullt ut utan att det slår i någonstans och att däcken håller sig innanför skärmen så är det inga problem, såvida du inte får en extremt grinig besiktningsman då.
Och givitvis att däcken i övrigt är godkända för gatbruk
Man får byta fälgar på en helbilsgodkänd bil. Extra till lägg i lagens spalt bara det är samma rullomkrets. Men det är också i princip det enda man får byta på en helbilsgodkänd bil.
låt bror duktig skriva samma som vi gjorde fast vi inte behövde ett a4,a för att förklara det
tack för svaren! tänkte göra en tvärsväng här nu, men funderar på att köpa avgassystem, en halvsats från JT, nån som har köpt därifrån och vet hur det är? kvalitet på grejerna, passform osv?
Nu var det inga som helst problem att besikta med 18", men däremot blev det ju ombes pga spindelled och länkarm, precis som förra gången.. verkar som man måste byta ofta på dom där..