3888
Sök

Ethanol konventera forden

101 Inlägg
17 april 2009
Trådstartare
Hejsan. jag undrar om det finns något företag som ethanol konventerar bilar eller är det något man kan göra själv?? vad är det för saker man måste göra eller/och byta?

1 513 Inlägg
17 april 2009
ska de vara seriöst så kan du lägga ner de dirkt kostar MYCKET

att göra då..

höja kompet (sugare)
stora spridare
mappa om bilen
andra bränslerör
btr
annan pump
annan tank som tål e85 eller plasta org
bygga om tänding så man får upp tändkurvan=mer gnista..

å annars kan du söka på etanolkovertera på google så finns där föratag som gör de..

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 april 2009
BSR är enda företaget som har gatlegala konverteringskit mig veterligen. ofta behövs ett chip + nya spridare

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

12 086 Inlägg
17 april 2009
lr så gör man som alla andra och skaffar en annan bränsletrycksregualtor och höjjer på trycket lite tongue
Men det är inte lagligt, men att sänka trycket o köra på bensin till besiktningen är väl inte hela världen.

-utan 940
1 728 Inlägg
17 april 2009
Etanolkonvertera är värdelöst, inte ens de som köpt riktiga etanolbilar kör ju på E85 så varför skulle du tjäna på att göra det?

Avstängd
1 031 Inlägg
17 april 2009
Det ända som är bytt på min är injektorer, sedan har jag mappat den själv för E85...  5 år utan problem.

Jag kör på e85 eftersom det är ett överlägset bättre bränsle än bensin, inte för att spara pengar.

VD Hammar
613 Inlägg
18 april 2009
okej, kan du formelera din uppfattning om att etanol är bättre

MVH Johan

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 april 2009
Man kan använda ett betydligt högre tändläge och därmed hitta mer effekt.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

VD Hammar
613 Inlägg
18 april 2009
ja men det va ju inte svaret på frågan, Det va ju etanolen i sig han menade, jo jag vet hur man ska trimma en bil med täning etanol tål högre komp mot vad bensin 95oktan gör, då i etanol ( osäker ) 100oktan?

men vad gör etanolen i sig som är bättre

MVH Johan

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 april 2009
opela skrev:
ja men det va ju inte svaret på frågan, Det va ju etanolen i sig han menade, jo jag vet hur man ska trimma en bil med täning etanol tål högre komp mot vad bensin 95oktan gör, då i etanol ( osäker ) 100oktan?

bättre beror u på synvinkel, för min del backar ag upp föregående inlägg med att det bättre är oktantalet, det lägre energiinnehållet samt att det brinner fortare.

VD Hammar
613 Inlägg
18 april 2009
torpis skrev:
opela skrev:

bättre beror u på synvinkel, för min del backar ag upp föregående inlägg med att det bättre är oktantalet, det lägre energiinnehållet samt att det brinner fortare.

äntligen någon som kan förklara, utan att säga så är det smile

MVH Johan

44 Inlägg
18 april 2009
etanol blir inte billigare behöver ju mer etanol än bensin för samma energi
(om du tänkte åka billigare) så klart
Senast redigerat av urikai (18 april 2009)

allt som behövs är en 1 och en 0

Sök