Hejsan. jag undrar om det finns något företag som ethanol konventerar bilar eller är det något man kan göra själv?? vad är det för saker man måste göra eller/och byta?
ska de vara seriöst så kan du lägga ner de dirkt kostar MYCKET
att göra då..
höja kompet (sugare) stora spridare mappa om bilen andra bränslerör btr annan pump annan tank som tål e85 eller plasta org bygga om tänding så man får upp tändkurvan=mer gnista..
å annars kan du söka på etanolkovertera på google så finns där föratag som gör de..
BSR är enda företaget som har gatlegala konverteringskit mig veterligen. ofta behövs ett chip + nya spridare
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
lr så gör man som alla andra och skaffar en annan bränsletrycksregualtor och höjjer på trycket lite Men det är inte lagligt, men att sänka trycket o köra på bensin till besiktningen är väl inte hela världen.
Man kan använda ett betydligt högre tändläge och därmed hitta mer effekt.
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
ja men det va ju inte svaret på frågan, Det va ju etanolen i sig han menade, jo jag vet hur man ska trimma en bil med täning etanol tål högre komp mot vad bensin 95oktan gör, då i etanol ( osäker ) 100oktan?
ja men det va ju inte svaret på frågan, Det va ju etanolen i sig han menade, jo jag vet hur man ska trimma en bil med täning etanol tål högre komp mot vad bensin 95oktan gör, då i etanol ( osäker ) 100oktan?
men vad gör etanolen i sig som är bättre
bättre beror u på synvinkel, för min del backar ag upp föregående inlägg med att det bättre är oktantalet, det lägre energiinnehållet samt att det brinner fortare.
men vad gör etanolen i sig som är bättre
bättre beror u på synvinkel, för min del backar ag upp föregående inlägg med att det bättre är oktantalet, det lägre energiinnehållet samt att det brinner fortare.
äntligen någon som kan förklara, utan att säga så är det