2496
Sök

Hur drar ni åt hjulen?

59 Inlägg
6 april 2006
#41
Moment 120nm smile

/Miklos

In nomine patris et fili et spiritus sancti

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
6 april 2006
#42
har hört att dom drar åt sej själv efter ett tag....e jävligt osäkert...??

Lada-missbrukare
566 Inlägg
7 april 2006
#43
Jag drar så ofta jag har möjlighet fast hjulen med mutterdragare å momentstav...smile om inte det finns ti hands tar ja fälgkorset...

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
Chaufför
131 Inlägg
7 april 2006
#45
Själv använder man ett fälgkors...


Saab nörd
224 Inlägg
7 april 2006
#46
Mutter dragare big_smile Drar bultarna på känsla,
Senast redigerat av olssson (8 april 2006)

Saab For Life!

53 Inlägg
7 april 2006
#47
Beror på vart ja är men oftast mutterdragare på känn bara! O de har inte lossnat hitills.

320 Inlägg
29 april 2006
#48
dra åt  i 2 omgångar wink   90nm  sen 110    e vanligast.  moment nyckel dåra.
muttermaskin om de ska av. smörj med lite kopparfett på bultarna å dra för guds skull kors-vis
i omgångar. efterdra wink klart

Snickar guru
278 Inlägg
29 april 2006
#49
moment nyckel

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..

yeeah baby
50 Inlägg
29 april 2006
#50
mutter maskin på plåtfälgar och kör in mutrarna/bultarna på alu sen med moment myckel på alu, då aluminium är väldigt känsligt o kan spricka om man matar på med mutter masikn på dom..så drar jag på kund bilar och min egen är det känsla med fälgkors,,wink
Senast redigerat av nxtream (29 april 2006)

1 414 Inlägg
29 april 2006
#51
PeterNorrk skrev:
har hört att dom drar åt sej själv efter ett tag....e jävligt osäkert...??

Dom drar INTE åt sig själv... snarare så släpper dom efter ett tag, man ska göra efterdragning på alla förband i bilen (enligt saab's verkstadshandbok) var 3000 mil, däck och fälgar ska efterdras efter ca 100 mil... man kan prova att sätta på lite låsningsfärg om man vill va säker på att dom inte släpper. Kan bli kul att få loss dom sen dock smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

320 Inlägg
2 maj 2006
#52
hm  alu fälgar (iaf volvos  med flera) är jag säker på de drar åt sig automatiskt när man kör (i början givetvis)    men du kör juh SAAB så.... wink

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
2 maj 2006
#53
Använder handkraft....men ska bli en mutterdragare sen^^

Allt för den där jävla hatten!

409 Inlägg
2 maj 2006
#54
mm jag vet att min morfar har samm problem på sin han måste oxå efter dra några ggr annrs släpper hans bult oxå men inget jag märkt av på saaben och inte på vovon häller för där drar dem åt sig själva ibörjan

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

1 723 Inlägg
12 april 2007
#55
spärrnyckel och hylsa. Fälgkorsen jag använt är ju värdelösa och passar aldrig bra.

1 002 Inlägg
12 april 2007
#56
spärrskaft används här. tycker fälgkors är allmänt jobbigt att använda.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________

Jajjemen!
1 512 Inlägg
12 april 2007
#57
Fälgkors ska de ju vara smile då går de snabbt å få loss bultarna/muttrarna.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

1 256 Inlägg
12 april 2007
#58
Med momentnyckel! big_smile


Muttley
12 april 2007
#59
celican kunde man inte alls dra hårt då fick man bult med mutter i handen :S

men på volvon så gör volvo jobbet åt mig wink

DFFL
9 020 Inlägg
12 april 2007
#60
Momentnyckel är det bästa.
Drar man för hårt så kan bultarna spricka och man tappar hjulet.
Drar man för klent så tappar man hjulet ändå.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök