Axor skrev:
Maizer skrev:
Axor skrev:
Och vad är det som är så "gay" med moment då? Förklara gärna för jag är jättenyfiken på o få höra din förklaring! För alla momentuppgifter i alla verkstadshandböcker är bara hokuspokus eller hur?
Står det sånt i den..? Så du läser den alltså..?
För att ge kunden den kvalitet han betalar för ska man också utföra service och arbete enligt tillverkarens anvsningar, jag må vara pedant, men det är mitt mål att skapa ett förtroende hos kunden genom att han ska kunna gå från verkstaden och veta att hans lastbil har fått den service eller åtgärd som han betalt för! Så snälla säg mig vem av oss som gör fel?
Jag betvivlar inte att du kan skruva men jag går inte o ser ner på andra för att dom gör ett grundligt jobb! Om du frågar en person som ska laga sin bil, vem tror du han går till? mekarn som skiter i anvisningar eller den som följer dom?
Meckarn som är billigast
Nej, men du gör rätt i att dra med momentnyckel.
För att som jag sa innan så kan det gå åt helvete om man spänner för hårt och dito om man spänner för svagt.
Och när man kör lastbil händer det en hel del när ett hjul trillar av...
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.