har varit o lämnat iväg diod kretskortet för omlödning. så nu äre jobb i garaget igen här är några bilder från kvällen
det va pga den här böjningen i orginalfästet till bakluckan som gjorde att jag inte kunde sätta på nya bakluckan...
så här ser det nya fästet ut
båda är tagna rakt framifrån o då ser man ju direkt hur mkt fel den gammla va jämntemot den nya fattar inte varför man ska ha 2 olka fästen till likadana bilar av samma årsmodell och sort :S
en gammal verktygsmagnet som kapades ( sån man skruvar fasst på väggen o hänger dit metall föremål/verktyg ) och hjälpte till att få nyafästet att sitta rakt och fint:D
ett flak power king som gärna hade kunnat fått vara ett flak bira istället
det vart tillfällig svets då jag inte är riktigt 100% överens med pinnsvetsen, så så fort opeln kommer ut så ska den svesas med mig/mag svets
Jag har aldrig plastat (host ) men jag skulle nog gjort som så att jag kapade vingen, upp med den i ett städ så att den blir rak, lägga epoxi-spackel i skarven och avsluta med att lägga nått lager glasfiberväv (alltså flätad) med epoxi-laminat runt vingen. Sen på med ett lager spackel, slipa, och lacka. Tycker jag borde hålla för att mer eller mindre hoppa på vingen sen, men kanske någon annan har en annan åsikt.
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
volvo___142 - har du några förslag på vingar? det är ännu inte ens säkert att jag ska ha den vingen utan jag kanske ska använda min förra vinge som sitter kvar på den andra bakluckan, annars så blire att man skaffar en ny bättre
volvo___142 - har du några förslag på vingar? det är ännu inte ens säkert att jag ska ha den vingen utan jag kanske ska använda min förra vinge som sitter kvar på den andra bakluckan, annars så blire att man skaffar en ny bättre
Nääj, jag tycker du ska köra på vingen! Skulle ju se jävligt nice ut om du kortade den aningens och sänkte den, så att den sitter precis efter bilens form. Så kanske bara en eller ett par centimeter hög...tror jag skulle se jävligt cleant ut!
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Android - en fågel viskade att du kunde sånt där med plastning skulle inte du kunna hjälpa mig plasta om min ?
Haha, fågeln ljög! Jag har faktiskt aldrig gjort det, men jag har läst och diskuterat mycket om det med polare, tillräckligt så jag *tror* jag kan komma med enkla tips. Ska själv snart plasta för första gången, ska lägga ihop läppar med stötfångarna och man vill ju inte ha en massa fula skarvar. Man får se hur det går...jag är optimistisk.