Så länge det lyser rött bakåt och blinkersen gul så brorde det la inte va nån fara... tänkte tona mina svarta.... tror man kan behöva sätta dit en extra relex nånstans bara...
hade svarta lampor bak på min gamla 240 GT, polisen stoppade mig för att dom inte blinkade gult, men dom sa inget om att det inte var tillåtet. så bara det så dom blickar gult och lyser rött så e det nog inga prob.
hade svarta lampor bak på min gamla 240 GT, polisen stoppade mig för att dom inte blinkade gult, men dom sa inget om att det inte var tillåtet. så bara det så dom blickar gult och lyser rött så e det nog inga prob.
precis vad jag tror oxå.... har röd tonade lysen på min peugeot och har inte haft nå beskymmer me dom vare sej av polis eller bilprovning....
precis vad jag tror oxå.... har röd tonade lysen på min peugeot och har inte haft nå beskymmer me dom vare sej av polis eller bilprovning....
Enligt VVFS (Vägverkets författningssamling) sedan många år tillbaka.. 8 § Fordon får inte ha strålkastare, lyktor eller reflex-anordningar som i efterhand försetts med färgskikt, oavsett färg. Detta gäller även glödlampor till strålkastare och lyktor.
Men som sagt, det brukar inte vara några problem om man tonar lagom mycket. Blinkar det i fel färg så får man antingen byta glödlampa (om blinkersen har vitt glas) eller lykta om den har fel färg. Att debattera hurvida lyktan är modifierad eller inte är egentligen inte polisens sak.
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.