3663
Sök

Ska man göra hjulinställning då man bytt fälgar

607 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Ja ska man göra en hjulinställning då man har bytt till större fälgar.. ?

Brynäs tigers

607 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
bilen drar till höger då man gasar påp rejält och då man bromsar in

Brynäs tigers

5 089 Inlägg
19 april 2009
var hjulinställningen rätt före du bytte fälgar?
och att bilen drar när du bromsar är p.ga att du har ojämn bromsverkan fram skulle jag tro, försök smörja upp oket.

\Lindgren

got stance?
546 Inlägg
20 april 2009
se till att hjulen är balanserade först och främst

夢の力

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
20 april 2009
FLindgren skrev:
var hjulinställningen rätt före du bytte fälgar?
och att bilen drar när du bromsar är p.ga att du har ojämn bromsverkan fram skulle jag tro, försök smörja upp oket.

Eller att bilen blivit mer spårkänslig och vägarna är doserade/spåriga wink
Jag tycker det är svårt att svara på såna här frågor utan att provköra själv..

519 Inlägg
20 april 2009
är ju inte fel att göra en hjulinställning så man vet att det står rätt till..gör alltid en hjulinställning då jag köpt en ny bil även om den sen känns bra,,kostar inte mycket att göra..

1 353 Inlägg
20 april 2009
har du breda däck och stora fälgar så kan bilen bli väldigt spårig, och ofta dra åt höger då många lite äldre vägar är doserade så att dom lutar lite åt höger, hjulen följer då vägens lutning.

There's no replacement for displacement

4 005 Inlägg
21 april 2009
Angående dra åt höger så drog volvo s90 lite extra till höger. Lämnade in den för en hjulinställning och fick ett avancerat papper med alla värden (finns i mitt galleri)

Det var inte så mycket som var fel på hjulinställningen, de sa att bilen är konstruerad för att dra till höger av säkerhetskäl och att vissa volvos drar mer eller mindre. Så tog de 795kr för det med.....

Sen om det är sant eller inte vet jag inte, men det kan väl låta lite lite troligt iochmed volvos säkerhetstänk.

Sök