var hjulinställningen rätt före du bytte fälgar? och att bilen drar när du bromsar är p.ga att du har ojämn bromsverkan fram skulle jag tro, försök smörja upp oket.
var hjulinställningen rätt före du bytte fälgar? och att bilen drar när du bromsar är p.ga att du har ojämn bromsverkan fram skulle jag tro, försök smörja upp oket.
Eller att bilen blivit mer spårkänslig och vägarna är doserade/spåriga Jag tycker det är svårt att svara på såna här frågor utan att provköra själv..
är ju inte fel att göra en hjulinställning så man vet att det står rätt till..gör alltid en hjulinställning då jag köpt en ny bil även om den sen känns bra,,kostar inte mycket att göra..
har du breda däck och stora fälgar så kan bilen bli väldigt spårig, och ofta dra åt höger då många lite äldre vägar är doserade så att dom lutar lite åt höger, hjulen följer då vägens lutning.
Angående dra åt höger så drog volvo s90 lite extra till höger. Lämnade in den för en hjulinställning och fick ett avancerat papper med alla värden (finns i mitt galleri)
Det var inte så mycket som var fel på hjulinställningen, de sa att bilen är konstruerad för att dra till höger av säkerhetskäl och att vissa volvos drar mer eller mindre. Så tog de 795kr för det med.....
Sen om det är sant eller inte vet jag inte, men det kan väl låta lite lite troligt iochmed volvos säkerhetstänk.