tjaa.. har en volvo 740-88 med b230E motor... o har nåot elfel. först började det med att hal ljuset inte fungerade men hel o sedan slutade hel oxå fungera.. nu har även gnistan försvunnit o vindrutetorkaren går igång så fort man slår på helljuset :S
någon som vet något..?? har kollat jord anslutningar i skärmarna o även från batteriet...
Haft liknande fel på min, men då jag kopplade in dimmljus fram så klippte jag av båda kablagen till torkar motorerna till framljusen då blev det så. Skarvade ihop dom igen och sen funka det kalas igen.
Om det nu inte är meningen att vi ska äta djuren... varför är dom då gjorda av kött? /Homer Simpson
haha okej.. joo ja hittade en kabel framme i vänster inneskärm som hade hoppat ur en sockerbit o den gick till tändspolen tydligen för när ja la på den på plus så hörde ja bränsle pumpen stara så.. men nu funkar bara inte halvljuset.. någon som vet vart telät sitter till den?? tror det e det..
Tänkte kolla om någon kan tänkas ha någon förklaring till detta, är själv ganska lost på elektronik. Det är nämligen så att den gråa fyrkantiga grej som förbinder relä (det står K på just detta relä) och sladd i reläcentralen har börjat smälta. Kan tillägga att det handlar om en Volvo 740 -87. Som sagt så förstår jag inte mycket av all denna elektronik så jag vore tacksam för svar
Tänkte kolla om någon kan tänkas ha någon förklaring till detta, är själv ganska lost på elektronik. Det är nämligen så att den gråa fyrkantiga grej som förbinder relä (det står K på just detta relä) och sladd i reläcentralen har börjat smälta. Kan tillägga att det handlar om en Volvo 740 -87. Som sagt så förstår jag inte mycket av all denna elektronik så jag vore tacksam för svar
skulle tippa på att kontakterna av nån anledning börjat oxidera, och detta ledit till att det blivit dålig kontakt. då blir plattorna jäävligt varma och plasten smälter. hade det felet förut, jag lyckades kila ner en liten fil och slipade bort allt brännt sot och klämde ihop dom "honorna" något så det inte blev nå glapp när jag tryckte i relät igen. har inte haft nå problem sen dess