latina skrev:jag tycker man ska införskaffa sig ett par navkapslar med spinners från biltema hhhah förlåt!
insane_1 skrev:Jag har 9" bredd runt om utan problem, det kritiska är vilket ET det är på fälgarna.Ang fälgarna du länkade till:Fram kan det bli tight inåt mot fjäderbenet, funkar utan problem med 5mm spacer. Bak funkar det utan spacer.
j0hannes skrev:okej, ja på dom ja länkade till va de ET45, ska ja va ärlig så vet ja inte va de står för? nån annan som vet?
insane_1 skrev:j0hannes skrev:okej, ja på dom ja länkade till va de ET45, ska ja va ärlig så vet ja inte va de står för? nån annan som vet?ET = inpressningsdjupet på fälgarna. Som sagt så funkar det med fälgarna du länkade till (om du har ~5mm spacer fram).
j0hannes skrev:men en till fråga, kan det bli någon skillnad på hastighetsmätaren om jag har 18" att den visar helt galet fel elr så?
insane_1 skrev:j0hannes skrev:men en till fråga, kan det bli någon skillnad på hastighetsmätaren om jag har 18" att den visar helt galet fel elr så?Större fälgar (i diameter då) kompenserar man ju med lägre profil på däcken, så det är lugnt