3418
Sök

Fäljar på 200sx s13 !

37 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Hej! jag undrar hur breda fäljarna kan vara utan att man behöver göra något år skärmarna osv. jag har tänkt mej 18", bilen är en 200sx s13

Har tänkt mej dessa http://www.blocket.se/vi/20363782.htm?ca=4_s

kommer det att passa? vore ju trist att behva bredda mm...

tacksam för svar!!!

MVH Johannes smile

Avstängd
50 Inlägg
21 april 2009
jag tycker man ska införskaffa sig ett par navkapslar med spinners från biltema hhhah förlåt!

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
21 april 2009
Jag har 9" bredd runt om utan problem, det kritiska är vilket ET det är på fälgarna.

Ang fälgarna du länkade till:
Fram kan det bli tight inåt mot fjäderbenet, funkar utan problem med 5mm spacer.
Bak funkar det utan spacer.

37 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
latina skrev:
jag tycker man ska införskaffa sig ett par navkapslar med spinners från biltema hhhah förlåt!

haha ja vem vet kanske blir coolt wink

37 Inlägg
22 april 2009
Trådstartare
insane_1 skrev:
Jag har 9" bredd runt om utan problem, det kritiska är vilket ET det är på fälgarna.

Ang fälgarna du länkade till:
Fram kan det bli tight inåt mot fjäderbenet, funkar utan problem med 5mm spacer.
Bak funkar det utan spacer.

okej, ja på dom ja länkade till va de ET45, ska ja va ärlig så vet ja inte va de står för? nån annan som vet?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
22 april 2009
j0hannes skrev:
okej, ja på dom ja länkade till va de ET45, ska ja va ärlig så vet ja inte va de står för? nån annan som vet?

ET = inpressningsdjupet på fälgarna.
Som sagt så funkar det med fälgarna du länkade till (om du har ~5mm spacer fram).

37 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
insane_1 skrev:
j0hannes skrev:

ET = inpressningsdjupet på fälgarna.
Som sagt så funkar det med fälgarna du länkade till (om du har ~5mm spacer fram).

Okej kanon tackar för svaren!

men en till fråga, kan det bli någon skillnad på hastighetsmätaren om jag har 18" att den visar helt galet fel elr så?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
26 april 2009
j0hannes skrev:
men en till fråga, kan det bli någon skillnad på hastighetsmätaren om jag har 18" att den visar helt galet fel elr så?

Större fälgar (i diameter då) kompenserar man ju med lägre profil på däcken, så det är lugnt smile

37 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
insane_1 skrev:
j0hannes skrev:

Större fälgar (i diameter då) kompenserar man ju med lägre profil på däcken, så det är lugnt smile

Okej okej! låter fin fint smile ja kanske dags att beställa då smile

Sök