3305
Sök

Sponsor sökes, tips på vem man ska gå till och en bra deal.

274 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Tänkte man skulle börja jaga lite rabatt och sponsorer, just nu har jag bara standard ljudet i min bil men är ruskigt sugen på att sätta igång och fylla bagaget. Är iväg på många träffar och har inget emot dekaltrim på bilen...

Så vilka är det någon ide och gå till egentligen? Hur har ni andra lyckats och vad har ni fått för deal med dom?

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!

16 197 Inlägg
23 april 2009
de första du måste göra e att bygga ett grymt bygge för att visa va du kan, tror inte de e nån firma som sponsrar utan att  veta va personen ifråga har för kunskaper.   inge illa menat smile

fast de kanske du redan har gjort??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 670 Inlägg
23 april 2009
Finns hur mycke trådar om detta som helst!

Du får nog åka till olika företag o visa upp bilen, berätta om dina planer o fråga om dom är intresserade!

274 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
mickius skrev:

Du får nog åka till olika företag o visa upp bilen, berätta om dina planer o fråga om dom är intresserade!

Jag sökte på det och den enda vettiga tråd jag hittade va från 2006 så länka gärna om du har ork och lust.

evilaudio
En rx7 är ju ganska så "synlig" och den rör på sig. Har sett många bilar som är mindre unika som har grymma sponsorer...

Ingen leder nånstans!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 april 2009
Vollez skrev:
mickius skrev:

En rx7 är ju ganska så "synlig" och den rör på sig. Har sett många bilar som är mindre unika som har grymma sponsorer...

Problemet just nu är att man kan inte komma som en nobody och hoppas på sponsorer.
Nu vet ju inte jag om du synts mycket tidigare visserligen.

Rabatter kan du säkerligen få i alla fall.

Tänk dig själv.. Evilaudio exempelvis, hur mycket av hans egna privata pengar har inte spenderats på
utställningsbilar genom åren.. Det är det enda sättet att synas, syns du finns du som sagt.

Få saker gratis är inte heller en dröm direkt.. Helspons = en jävla massa jobb.. En massa jobb
som inte folk tänker på. Dina sponsorer ÄGER dig praktiskt taget.

Det må se ballt å kul ut men för oss som har sponsorkontrakt är det inte alltid roligt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

274 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Tokken skrev:
Vollez skrev:
mickius skrev:

Problemet just nu är att man kan inte komma som en nobody och hoppas på sponsorer.

Tänk dig själv.. Evilaudio exempelvis, hur mycket av hans egna privata pengar har inte spenderats på
utställningsbilar genom åren.. Det är det enda sättet att synas, syns du finns du som sagt.

Få saker gratis är inte heller en dröm direkt.. Helspons = en jävla massa jobb.. En massa jobb

Det må se ballt å kul ut men för oss som har sponsorkontrakt är det inte alltid roligt.

Precis sånt här jag va ute efter och hoppades på att folk skulle skriva. Vet att man ska iväg på alla möjliga träffar hit o dit och måste ha fin och fräsch bil.
Jag har tänkt och skita i och köpa ljud till bilen för dom pengarna lägger jag hellre på motorn. Så det var väl därför jag tänkte de sponsor som alternativ.

Har ni skrivit kontrakt osv med företag då?

Ingen leder nånstans!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 april 2009
Vollez skrev:
Tokken skrev:
Vollez skrev:

Precis sånt här jag va ute efter och hoppades på att folk skulle skriva. Vet att man ska iväg på alla möjliga träffar hit o dit och måste ha fin och fräsch bil.
Jag har tänkt och skita i och köpa ljud till bilen för dom pengarna lägger jag hellre på motorn. Så det var väl därför jag tänkte de sponsor som alternativ.

Har ni skrivit kontrakt osv med företag då?

Ja de har de.
Sedan hur de är utformade kan jag dock inte svara på då olika företag ställer olika krav och har olika sätt att sponsra på.
EN del lånar ut grejerna till dig i gengäld mot att du åker dit de vill osv.
Andra låter dig köpa det snuskigt billigt och ställer inte lika hårda krav om vart du skall synas utan låter dig bestämma vart du syns, bara du syns.
Listan på hur de löser olika avtal kan göras RIKTIGT lång.....
(Är inte sponsrad själv men har sett ett antal olika kontrakt som bekanta genom åren fått)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

"There can only be one"
205 Inlägg
23 april 2009
Tokken skrev:
Vollez skrev:
mickius skrev:

Nope har man sålt sig till Djävulen är det inte skojigt alls om man inte gillar hetta wink

Gladen Audio
2 388 Inlägg
23 april 2009
Naughty Tee skrev:
Nope har man sålt sig till Djävulen är det inte skojigt alls om man inte gillar hetta wink

Hehe inte lätt för Tokken nu då :-) men han verkar inte misstrivas i röd/svarta kläder iaf.

Sj har man inte nåt sponsoravtal, bara lite rabbatterade priser på produkterna man köper av jimmy, men det betyder inte att jag beter mig illa på tävlingar/träffar/internet för det cool

Helspons med krav att åka på alla möjliga träffar landet runt hade jag nog inte orkat oavsett hur billigt man fått grejerna.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

4 693 Inlägg
23 april 2009
Frippe_L skrev:
Naughty Tee skrev:

Hehe inte lätt för Tokken nu då :-) men han verkar inte misstrivas i röd/svarta kläder iaf.

Sj har man inte nåt sponsoravtal, bara lite rabbatterade priser på produkterna man köper av jimmy, men det betyder inte att jag beter mig illa på tävlingar/träffar/internet för det cool

Helspons med krav att åka på alla möjliga träffar landet runt hade jag nog inte orkat oavsett hur billigt man fått grejerna.

Då ska man ju ha lön. Ge mig en Chrysler 300 kombi, massa fint billjud och en lön på 20000 i månaden så ställer jag upp... Ja lovar big_smile

Booyakasha!

16 197 Inlägg
23 april 2009
Frippe_L skrev:
Naughty Tee skrev:

fast helspons e=gratis..wink

men detta me gratis innebär att man får offfra MYCKE annat.

sen måste man visa att man verkligen kan bygga oxå.. de e liksom inte bara slänga in massa saker i en bil som många tror å att allt ska funka utan problem.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gladen Audio
2 388 Inlägg
23 april 2009
evilaudio skrev:
Frippe_L skrev:
Naughty Tee skrev:

fast helspons e=gratis..wink

men detta me gratis innebär att man får offfra MYCKE annat.

sen måste man visa att man verkligen kan bygga oxå.. de e liksom inte bara slänga in massa saker i en bil som många tror å att allt ska funka utan problem.

Va? är det inte bara att köpa grejer så bygger bilen sig själv och kopplas in helt perfekt utan nån som helst svordom på sena nätter o helger? *ironi*

Jo helspons e gratis, men hur gratis det är när man måste lägga helger på träffar, bensin och hotell osv. om man inte har det betalt med vill säga. jag har ju inget sånt avtal så ja får betala övernattning själv och vill jag komma dit/hem så tankar ja bilen :-) men kul e de. iaf änsålänge.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

2 914 Inlägg
23 april 2009
jag är nog glad att jag "slipper" spons. har inte kunskaperna för det för den delen heller.
jag är bara en liten grabb som vill åka från punkt a till punkt b och njuta av musiken, (vore kul att veta hur högt jag spelar dock xD)

274 Inlägg
23 april 2009
Trådstartare
Ni får det och låta som ett helvete hehe. Bygga kan man ju men det är väl inte de roligaste och bygga ljud om man frågar mig.
haha tack för länkarna, jag sökte nog bara på rubriker eller nåt. Ne, man ska nog vara glad över dom rabatter man har och nöja sig med det.

Ingen leder nånstans!

2 914 Inlägg
24 april 2009
nja alltså ett h*vette är det inte men jag är inte beredd att fara ner till södra Sverige varje gång det är tävling (är ju där du har dom flästa tävlingar) sen jag har inte fått nog med blodad tand för att göra det heller.
(kan väl fara någerst bara för att se att billigt kan åxå spela (kommer väl upp nu i kanske 100-110 på 6400:- eller hur mkt det nu var.)
är då nöjd med det iaf smile nej det är bara en kul grej dethär med ljud enligt mig. folkrace kan jag väl fara runt till max vilhelmina för att köra.
så jag har itne så mkt att komma med då det gäller att lova att dit, dit, dit kan jag väl fara,

Team dBakuten
3 453 Inlägg
24 april 2009
Naughty Tee skrev:
Tokken skrev:
Vollez skrev:

Äh de e lugnt.. jag gillar hettan.. Don´t like the heat, stay out of the kitchen! smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 april 2009
kalle_kalle skrev:
...kommer väl upp nu i kanske 100-110 på 6400:- eller hur mkt det nu var...

Eh du det lät väldigt lågt, har du verkligen mätt upp det? Mitt framsystem spelar över 114dB... tongue (om nu inte min mätare mäter väldigt fel).

Men back to topic: Som dom flesta sagt så måste man nog först visa att man kan bygga en bil som låter bra och ser bra ut innan nån ens överväger att sponsra en! För det krävs som sagt en del kunskap för att få det bra (inget som jag har än, men jag är på väg!). Men man kan ju alltid försöka ändå, har man tur så... smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 914 Inlägg
24 april 2009
ChriZtoffer skrev:
kalle_kalle skrev:
...kommer väl upp nu i kanske 100-110 på 6400:- eller hur mkt det nu var...

Eh du det lät väldigt lågt, har du verkligen mätt upp det? Mitt framsystem spelar över 114dB... tongue (om nu inte min mätare mäter väldigt fel).

Men back to topic: Som dom flesta sagt så måste man nog först visa att man kan bygga en bil som låter bra och ser bra ut innan nån ens överväger att sponsra en! För det krävs som sagt en del kunskap för att få det bra (inget som jag har än, men jag är på väg!). Men man kan ju alltid försöka ändå, har man tur så... smile

har ingen jävla aning xD använde öronen när jag mätte. dvs jag lyssnade och uppskattade.  det är bättre det än att man säger 140DB sen spelar man 120DB då blir man väl aningens missnöjd smile
(första bygget någonsin för mig dessutom så jag kan nog spela högre via en annan installation än vad jag spelar nu.)
men om framrutan flexar (inget att skryta över men mobilen studsar då jag lägger den mot rutan och spelar) ska försöka få tag i en liten db mätare och mäta hur högt det är. 
men jag är en så kallad Bas-Junkie och då spelar mina basar högre än framsystemet, basarna hänger med ändå till framsystemet inte orkar mer. (jbl gt5 4")

Sök