Så nu har jag med skaffat mig ett rod projekt det är en ford-34 3 fönsters coupe efter har "avslutat" mitt andra projekt(Grönafaran). veckan innan julafton hämtade jag bilen i borlänge en enkel tripp på 120 mil uppåt i sverge och hem igen. då såg bilen ut på detta hära sättet.
men jag vill inte köra med volvo duett chassi så det tog jag bort och börja bygga på 34 ramen.
nu börja byggandet. sen var ju frågan vad skulle man nu ha för framvang bakaxel motor med mera.
jag hade bestämt mig för att det skulle bli ett airridebygge så airride skulle det vara, så det fick bli en ford mustang 2 framvang med airride från speedwaymoters. och det kom grymt många kartonger från usa en pryl i varje kartong, lite som julafton fast bättre.
köpte även 4-link upphänging till bakaxel
sen köpte jag ett airride paket från pontiacfarmer här på forumet
motor kommer bli en cheva 350 TPI med TH700 R4
så nu börjas det monteras
så står det just nu och letar efter en bakaxel som jag ska använda kommer att bli en volvo 940 axel med 3.31 i utväxling.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
efter lite problem med vinklarna på kuddarna så har jag äntligen fått framvagn på plats
30 mm markfrigång
en liten film: