3576
Sök

Vad ger mer hästkrafter?

75 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Tjena jag undrar  vad som ger hk och vad som ger mest hästkrafter. har en bmw 520 e34 och ja undrar va finns dt o göra så man får mer hästkrafter. turbo,cip, vet jag men vad mer?
Tacksam för svar

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
25 april 2009
Öppet luftfilter, raka avgasrör utan katalysator bland annat.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Driver
2 111 Inlägg
25 april 2009
Jojje_ skrev:
Öppet luftfilter, raka avgasrör utan katalysator bland annat.

en sanning med modifikation.

Gäller främst överladdade motorer.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

* Klåpare
1 718 Inlägg
25 april 2009
En riktig? wink
http://simplymarvelous.files.wordpress.com/2007/07/horse-car2.jpg

Skämt åsido, kolla in denna tråden http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493 för mycket matnyttig information.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

En gång till nu
760 Inlägg
25 april 2009
om du inte har en speciel relation till den bilen så tycker ja de är lönlöst å jaga HK om du inte är intresserad av överladdning utan att bry dig om besiktningen.

Vikta, Optimera och balansera säger ja annars....
Cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 april 2009
läs igenom de klistrade trådarna här ovan, finns massor av bra att läsa där om trimning

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 april 2009
billigaste borde väl vara att byta ut 2liters motorn mot en 2,5a, är ju 170 hk i m20b25an mot 130 i m20b20n

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 april 2009
Kasta i en kompressor smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

214 Inlägg
25 april 2009
Finns ju en heldel.. avgassystem.. racekatt på de. bredbandslambda och lite myspys med motorn + mappning på de.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...

Sök