2853
Sök

Opel vectra gt -91 22500mil dog helt på väg till jobbet....

9 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Hej...
jag har kollat så den får soppa, såg att den inte fick någon gnista alls(har kollat rotor o fördelare inga fel där) även kollat upp säkringar inga konstiga saker där iaf*S*
Har ni några förslag på mer att kolla:-)
Mvh Magnus
Senast redigerat av Butcherswe (25 april 2009)

9 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Butcherswe skrev:
Hej...
jag har kollat så den får soppa, såg att den inte fick någon gnista alls(har kollat rotor o fördelare inga fel där) även kollat upp säkringar inga konstiga saker där iaf*S*
Har ni några förslag på mer att kolla:-)
Mvh Magnus

hatar mitt tangentbord arghhh vissa saker kommer ju inte med när jag skriver:mad: eller var det datorn ha ha

3 Inlägg
25 april 2009
Bränslepump? Relät till bränslepump? ta ett gammalt stift som du vet fungerar och testa se om du får gnista, (sätt den mot en jord punkt och testa starta, men håll inte i stiftet medans nån kamrat försöker starta)

9 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Harju skrev:
Bränslepump? Relät till bränslepump? ta ett gammalt stift som du vet fungerar och testa se om du får gnista, (sätt den mot en jord punkt och testa starta, men håll inte i stiftet medans nån kamrat försöker starta)

nä det finns ingen gnista... kan det vara startrelä? men nu är frågan vilket är start relät ha ha
Mvh Magnus

3 235 Inlägg
25 april 2009
Vevaxelgivare kanske? Om den strular får du ingen gnista, för då vet den inte när den ska tända.

9 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
engolf skrev:
Vevaxelgivare kanske? Om den strular får du ingen gnista, för då vet den inte när den ska tända.

är då ström fram till tändspolen iaf, och även när jag kör på starten, kan nog vara kabel haveri....

9 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
okej felet lokaliserat...
var ju för faen kamremen som gått av ha ha konstigt att man inte får någon gnista då ha ha

9 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
okej vad har jag att förvänta mig nu? trasiga ventiler?

4 682 Inlägg
26 april 2009
Butcherswe skrev:

det beror på , e det en 16ventils topp så har du troligtvis flera krokiga ventiler men e det en 8ventilare kan den t.o.m ha klarat sig helt.
det e bara att ta upp å titta , opel e billiga grejor.

1 291 Inlägg
27 april 2009
Nolla motorn och sätt på ny rem, och vattenpump.
Sen är det bara fortsätta köra, c20ne är fina motorer wink

9 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
okej:-) ska iväg o köpa grejer nu....
hör av mig emot kvällen så får vi se om den vill vara med något mer#S#

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 april 2009
Butcherswe skrev:

Körde av eller tappade flera tänder på kamremmen några gånger när jag hade min Vectra 8v '89, och det ryker inga ventiler. Den bara dör och stannar. Körde drygt 12000 mil med min, och den hade gått närmare 27000 när jag sålde den.
Så i med en ny rem och kanske ett par nya remskivor ifall de gamla har vassa kanter och kör igen. smile

Stadiga spisar i dom. smile

MVH Thomas.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök