Iam2fast4U skrev:
Jag ligger på 13,5-13,7volt alltid vid extrema konutslag med det mesta i bilen påslaget
Jag har dragit 50mm2 jord vid monoblocket i bältesfästet bak och 50mm2 jord fram vid batteriet med andra nyslipade jordpunker, de sitter med 10mm skruv och taggbrickor
Sedan har jag dragit 33mm2 kabel från generatorn till batteriet och 50mm2 från batteriet till ett delningsblock bak i bilen där det delar sig till rockford steget som jag har till framsystemet och vidare till monoblocket
Inga lampor blinkar eller någonting blinkar som de gjorde innan jag bytte jordpunkt
ska fixa en annan laddregulator som laddar 14,8volt så får vi se hur de blir
Då har vi nästan likvärdigt i kabelväg då. Fast jag får sämre spänningsvärden då.
Vad har du för stereoprylar?
Jag har ett monosteg DLS CAD11 som "skall" ge 750wrms i 2ohm så som det är kopplat nu.
2st 12" basar på 350wrms 1400watt max var, dvs 700wrms och 2800watt max.
Kanske skulle vara bra med ett nytt batteri eller ett batteri till eller sänka volymen....
Får samma spänningsmätning vid batteriet som vid slutsteget när inget är på. Så inga uppenbara förluster där.
33-35mm2 kabel från generatorn till startmotorn. 50mm2 kabel från startmotorn till batteriet.
50mm2 och 16mm2 jordkabel från batteriet till chassie/växelåda.
50mm2 från batteriplus till delningblock och sedan maxstorleken (tror det är 25mm2) till slutsteget.
50mm2 jordkabel från slutsteget till chassiet. (lite bortskalade kardaler för att kunna passa in i slutsteget)
Alla jordpunkterna är slipade och verkar således vara i bra skick.
Generatorn laddar alltså max så som det är tänkt att den skall göra, dvs +14.05V (är specad till +14.1V)
Det är väl så att spänningen måste sjunka en hel del där man spelar högt eller skall spänningen alltid ligga stabilt å högt oavsett? Isåfall är det ju något som inte hänger med.
Mina lampor blinkar inte mycket men en del vid hög volym.