2638
Sök

Värt att beställa ljud ifrån utomlands? http://www.hifisoundconnection.com mycket bra priser där!

45 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Tjenare wink
Som rubriken lyder så undrar jag i fall det är värt att beställa ljud ifrån http://www.hifisoundconnection.com som är en amerikansk hemsida tror jag..
priserna är bra och man kan tjäna på att beställa där? Eller yikes?
Hur är det med frakt & ev.tull då?..

Mycket tacksam över svar smile

MVH

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 april 2009
Räcker att kika på sidor från england och tyskalnd för att nämna ngr andra länder.
Helt annan moms på sådana här varor och ofta slipper man frakt.

Största nackdelen med onlineköp är garantiärenden.
Största nackdelen med köp från USA är att man allt som oftast riskerar att åka på tullavgifter o moms (iofs brukar momsen bakas in i tullavgiften men ändå) och frakten. Då har man i slutänden oftast inte sparat lika mkt som man räknat med...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

45 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Räcker att kika på sidor från england och tyskalnd för att nämna ngr andra länder.
Helt annan moms på sådana här varor och ofta slipper man frakt.

Största nackdelen med onlineköp är garantiärenden.
Största nackdelen med köp från USA är att man allt som oftast riskerar att åka på tullavgifter o moms (iofs brukar momsen bakas in i tullavgiften men ändå) och frakten. Då har man i slutänden oftast inte sparat lika mkt som man räknat med...

okejsan, kan du tipsa om några sidor som är inom eu då? För där slipper man tullavgift väl wink? (Eu:s pelare, fri rörlighet!)

Jo det är sant med garanti, men frågan är hur mycket man kan spara asså! är ju extremt sugen på att köpa en färdigbyggd kicker baslåda med 2 st 12" L5..

7 241 Inlägg
25 april 2009
Japp....man slipper dte iom att man redan har betalat skatt i ett EU-land.

Nej dessvärre inte då jag själv personligen främjar den SVENSKA handeln trots högre priser.

I slutänden...kanske strax under en tusing eller mindre skulle jag TRO......

45 Inlägg
25 april 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:

Nej dessvärre inte då jag själv personligen främjar den SVENSKA handeln trots högre priser.

Okej jag förstår

ingen annan där ute på forumet som har erfarenheter av detta smile?

2 914 Inlägg
26 april 2009
jag är en sådan som helst knatar in och bär ut sakerna ut ur en butik då jag INTE gillar att handla online,
tror du ska vara på den "säkra" sidan, handla i sverige, det är mitt råd men du gör precis som du vill, rätt som det är får du ett jätteklipp men samtidigt kan du bli missnöjd som fan sad

782 Inlägg
26 april 2009
Jag skulle tro att frakten blir ganska dyr och ganska säkert fastnar paketet i tullen.
Gå in på usps och kolla om du får fram något pris el maila dom med mått på paketet i tum och vikt i lbs.
Känner du någon som är i usa och har tänkt att skicka hem en container med bilar/delar som du kan få stoppa i dina grejer i så är det en annan sak men då får du vänta länge istället.

406 Inlägg
26 april 2009
Hej.

Man tjänar inget. Frakten brukar vara dyr och ibland vill dom inte äns skicka till sverige. Tullen tar ut 25% av värdet + 2% till något annat. Så man förlorar nästan om man åker dit i tullen. Sedan är ju frakt tiden på 3v. Så jag rekomenderar att du handlar i sverige då du även har garantin här och slipper skicka varorna till usa och vänta ca 3mån innan dom kommer tillbaka.

MvH Glenn Wiberg

Byggare Behm
562 Inlägg
26 april 2009
En annan sak du ska tänka på är kronans värde jämfört med dollar,euro eller pound..
I dagens läge är kronan väldigt lite värd så det finns bättre tillfällen att handla från utlandet än just nu.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

406 Inlägg
26 april 2009
Lonefox skrev:

Nja det vettifan. Amerika är ju inget euland vad jag vet. Och du måste alltid skatta varorna i sverige ifall du beställer från ett euland. Åkte på att skatta för smycket jag köpte i tyskland. Fick en tullavgift på 25000 kr. Och jag köpte smyckena för bara 5000kr. Men tullen går effter vad dom är värda och inte för hur mycket du köper dom för. Du slipper tullen om det är ett arvegods. Skriv gift på paketet så brukar man typ aldrig bli stoppad i tullen då dom måste bevisa att det inte är en gåva till dig.

MvH Glenn Wiberg

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 april 2009
Jag tänkte själv testa att beställa från Car Audio Security nu i veckan. Bra priser och rätt billig frakt, samt att det är från England så tull slipper man. smile Vet dock inte hur lång frakttid det är men det borde kunna gå rätt så snabbt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

45 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
okej nu har jag fått lite mer koll på läget wink
Men hur menar du med att man skall skriva gift på paketet? Det får jag isf be butiken ifråga som jag beställer ifrån att göra då =o ? Låter knepigt tongue..

Ska kika in Car Audio Security länken nu smile Hoppas det är bra ;D

MVH

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 april 2009
Jösses vad alla tjatar om att man inte sparar så mycket ifall man köper utomlands, det är ju ren och skär osanning. Jag hittade en HU samt ett slutsteg i USA för totalt 3500 ink. frakt, samma grejer i Sverige skulle kostat mig runt 7000.

Ej "Personal Gift", fick betala tull <-- Fortfarande 50% av av grejerna skulle kostat i hemlandet. Shoppa off-shore, men sök @ Ebay så kan du nog hitta billigare grejer. Och nej garanti är något som blir svårlöst men för hälften av vad det skulle kostat här så tar jag risken, och allt håller och fungerar som det ska än.

Om du vill ha billigt i Sverige så får du bli jävligt tjenis med någon som jobbar på en ljudfirma, få saker för nettopris + extremt lågt pålägg.

"When innovation meets passion!"

45 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Jösses vad alla tjatar om att man inte sparar så mycket ifall man köper utomlands, det är ju ren och skär osanning. Jag hittade en HU samt ett slutsteg i USA för totalt 3500 ink. frakt, samma grejer i Sverige skulle kostat mig runt 7000.

Ej "Personal Gift", fick betala tull <-- Fortfarande 50% av av grejerna skulle kostat i hemlandet. Shoppa off-shore, men sök @ Ebay så kan du nog hitta billigare grejer. Och nej garanti är något som blir svårlöst men för hälften av vad det skulle kostat här så tar jag risken, och allt håller och fungerar som det ska än.

Om du vill ha billigt i Sverige så får du bli jävligt tjenis med någon som jobbar på en ljudfirma, få saker för nettopris + extremt lågt pålägg.

ja varför är alla så negativa till det tongue?

Okej, vart beställde du ifrån då? Och hur vet man att man fått tullavgift? Eller kommer inte paketet till närmaste postombud? ..

Aa det är sant! har tyvärr ingen jag känner på nån ljudfirma!

213 Inlägg
26 april 2009
Räknar man med att dollarna kostar 10:- när man köper från USA så kan man börja räkna på vad sakerna kostar.
Det gör jag alltid när jag beställer saker från USA.
DÅ har jag räknat in tull och mons.
Sen åker man inte alltid på det. Det är bara vinns dom gångerna och man har sparat några kronor till på det man handla.
Sen att frakt på tunga saker kan vara väldigt dyrt från USA får man tänka på oxå.

7 241 Inlägg
26 april 2009
DJeXCute skrev:
Lonefox skrev:

Nja det vettifan. Amerika är ju inget euland vad jag vet. Och du måste alltid skatta varorna i sverige ifall du beställer från ett euland. Åkte på att skatta för smycket jag köpte i tyskland. Fick en tullavgift på 25000 kr. Och jag köpte smyckena för bara 5000kr. Men tullen går effter vad dom är värda och inte för hur mycket du köper dom för. Du slipper tullen om det är ett arvegods. Skriv gift på paketet så brukar man typ aldrig bli stoppad i tullen då dom måste bevisa att det inte är en gåva till dig.

Ah men det är skillnad...
När det kommer till elektronik så är det som jag sade.
Det kan du kolla upp om du vill wink

122 Inlägg
26 april 2009
gör de inte...du kommer att ångra dig... Det kommer bli mycket dyrare än du räknat på...

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt

7 274 Inlägg
26 april 2009
Det är väl bara att väga in fördelar mot nackdelar.
Mycket billigare JA!
Antagligen mycket sämre support samt att det kan bli lite jobbigt med garantiärenden.
Sen vet jag inte hur lång fraktiden ligger på.

Sen att många Hu's radiofunktion inte fungerar i Sverige om dom är köpta i USA får man väl överleva med isåfall.

Om det är värt det kan bara du bestämma.

45 Inlägg
26 april 2009
Trådstartare
Jani Hast skrev:
Räknar man med att dollarna kostar 10:- när man köper från USA så kan man börja räkna på vad sakerna kostar.
Det gör jag alltid när jag beställer saker från USA.
DÅ har jag räknat in tull och mons.
Sen åker man inte alltid på det. Det är bara vinns dom gångerna och man har sparat några kronor till på det man handla.
Sen att frakt på tunga saker kan vara väldigt dyrt från USA får man tänka på oxå.

Okej men dollarn ligger runt 8 kr, och hur mycket moms är det där då? Samma som is sverige 25 %?
Fan kanske blir dyrt ändå! ;S
Hur vet man att den har fastnat i tullen då? Meddelar dem det? Borde dem väl antagligen göra men bättre att höra tongue

Annars får jag väl beställa inom eu/europa? Då slipper man ju tull osv.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
26 april 2009
leifiuz skrev:
gör de inte...du kommer att ångra dig... Det kommer bli mycket dyrare än du räknat på...

Fantastiskt välutvecklat svar, hur i hela havet kan du veta att det kommer bli "mycket dyrare" än han räknar på? Jesus. Inte för att just detta svar är bättre, jag sjönk ner lite till din nivå.

"When innovation meets passion!"

Sök