2950
Sök

Hojåkares tycke och tänkande om stylade bilar.

209 Inlägg
29 april 2009
Blir det helt lagligt och åka gammal amerikanare med v8a utan ljudämpning som då mullrar å låter fint som en v8a ska big_smile
Då kan man kanske börja gilla motorcyklar ochså visst tycker väll inte illa om hoj åkare men när en gubbe på en hd eller chooper motorcykel får åka med sin smattrande cykel som bara låter illa å dom kör ju inte fort häller då blir man fan irriterad ingen ger ju dom böter eller klagar på dom men kommer det en bil med dålig dämpning som låter lite mullrar fint smile då helt plötsligt blir det ett himmla liv, De e det jag inte förstår riktigt det kan gnällas på bilar som låter endel men en som kör motorcykel dom får tydligen kasta allt vad ljudämpare heter för där är det ingen som bryr sig.

Muttley
30 april 2009
Skuggan_84 skrev:
Blir det helt lagligt och åka gammal amerikanare med v8a utan ljudämpning som då mullrar å låter fint som en v8a ska big_smile
Då kan man kanske börja gilla motorcyklar ochså visst tycker väll inte illa om hoj åkare men när en gubbe på en hd eller chooper motorcykel får åka med sin smattrande cykel som bara låter illa å dom kör ju inte fort häller då blir man fan irriterad ingen ger ju dom böter eller klagar på dom men kommer det en bil med dålig dämpning som låter lite mullrar fint smile då helt plötsligt blir det ett himmla liv, De e det jag inte förstår riktigt det kan gnällas på bilar som låter endel men en som kör motorcykel dom får tydligen kasta allt vad ljudämpare heter för där är det ingen som bryr sig.

är inte lagligt att köra med raka rör på en hoj heller. Stoppar polisen en mc och inte gillar de så blir de ombesiktning ju.
Finns tusentals bilar häromkring som låter mer än vad de ska göra men de åker fritt förbi poliser ändå.

På dagarna (då motorcyklister oftast kör) så stör de inte folk som om de hade kört på natten som många brölebilar gör.

Sen tycker jag att en mc som låter högt är säkrare än en som inte låter för dessa jävla bilister skiter totalt i de på 2 hjul, så låter de högt så hörs man ju.
Låter mer illa på en bil som har 3" avgasrör med en jappsedämpare där bak när de är en 740 eller nått sådant smile Ska låta som de går helt enkelt.

Låter inte en HD så är de inte HD heller tycker jag för de har sitt speciella ljud. Samt sporthojjar ska låta lite fräsigt. Men touringcyklar med massa packväskor och saker kan vara tysta;)

blacken
30 april 2009
Skuggan_84 skrev:

Det är samma regler för hojar som bilar. men på en hoj så har man ett besiktningsavgas, och ett "vardagsavgas" så att säga big_smile..
Senast redigerat av blacken (30 april 2009)

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
19 november 2009
Dagge88 skrev:
vaddå dom är väll coola , vet flera här i stan som har massa neon på sina scotrar , trimmade oxå så dom gör säkert 55 yikesroll

55, om det räckte.
Ja Looxorn väsnas lite för mycket ja vet, men det va det ända jag fick på.
Nytt avgas system går loss på 4000:- så jag hängde på en Technigas kitt, fult som stryk med ormbo.
Men det funkar.  Kör lagligt, är ju en stor vän till farbror Polisen..

Väsnas tyst på morgonen, då en annan med större cc drar iväg på gården. "Styrelsen inte glad"
Puttrar tyst in på gården om kvällen/natten

Ja é la den enda som har lyckats få dispens, att köra på gården.
Dock tillämpar jag det inte ofta, skall jag riktigt tidigt iväg drar jag ut den till parkeringen innan jag sparkar igång den å drar iväg fort så jag inte stör för mycket..

Bild på ormboét.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/21122/803790_dnf0gp.jpg
Technigas
Senast redigerat av Neos34 (19 november 2009)

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

blacken
19 november 2009
Man tycker och tänker inte så mycket på dom. Mer än att det är synd att dom inte får uppleva en torr och härligt kurvig väg i solsken och uppleva fysiken på ett mera "primitivt" sätt smile, i stället för att låsa in sig i en plåtlåda...

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
19 november 2009
Vi på gorg verkar ha växt ifrån zandkastningen mellan zatzy & sh. Men det var så trevligt medan man var aktiv med det, från båda håll. Och SH innehåller många roliga trådar. Det är svårt att hitta matnyttiga saker utan ett antal urspårade inlägg som ":popcorn" eller liknande, men det går. smile

Tråden som förgyllde min tisdag:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=61283
(1a halvan är tråden, 2a halvan är 4års lyftningar och allmän OT)

Men vi kanske skulle starta ett krig mot någon sida. tongue Eller nä, vi är neutrala och kastar skit på alla. wink

Edit: Haft för lite att göra under för lång tid, är visst torsdag idag. roll
Senast redigerat av sirmiro (19 november 2009)

Ointresserad.
936 Inlägg
19 november 2009
Sporthoj är nog det bästa forum jag varit medlem på... Det och tpc.

Teabag appreciation club.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 november 2009
blacken skrev:
Man tycker och tänker inte så mycket på dom. Mer än att det är synd att dom inte får uppleva en torr och härligt kurvig väg i solsken och uppleva fysiken på ett mera "primitivt" sätt smile, i stället för att låsa in sig i en plåtlåda...

Problemet med denna "primitiva" metod är att en förvirrad kärring i en SUV kommer skicka ner dig 3m under jorden i en trälåda för evigt, i en krock som bara orsakat lite plåtskador på en "plåtlåda"

Men visst förstår jag saken med MC och hade trots argumentet ovan gärna haft en smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

9 108 Inlägg
19 november 2009
T4pp3r skrev:
vem fan är zatzy?

Är det någon slags frisyr? roll

Mmjo bil och hojfolk har väl alltid haft lite duster, själv har jag ju testat båda men bilar är det jag gled tillbaks till. Var aldrig på några riktiga mc-träffar eller åkningar så det var väl delvis därför men man känner sig så jävla oskyddad, vågar satsa mer med bil.

Jobbigt bara att bilar är ett så förbannat mycket dyrare nöje.

blacken
19 november 2009
Rquired skrev:
blacken skrev:

Problemet med denna "primitiva" metod är att en förvirrad kärring i en SUV kommer skicka ner dig 3m under jorden i en trälåda för evigt, i en krock som bara orsakat lite plåtskador på en "plåtlåda"

Men visst förstår jag saken med MC och hade trots argumentet ovan gärna haft en smile

Det har ännu inte hänt trots en 30-35 år i trafik mestadels på dom åkandes på "järnhäst"
En SUV gör mycket mer skada på en vanlig "plåtlåda" än vad du kan tro, liasom man är rökt oavsett om man sitter på knarren eller i "plåtlådan" gentemot en SUV i en kollision..
Senast redigerat av blacken (19 november 2009)

12 086 Inlägg
19 november 2009
Ja trådskaparen lägger ju sina krafter på fel saker iaf.. jävla tönt säger jag.

Med.lem
3 759 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
sirmiro skrev:
Vi på gorg verkar ha växt ifrån zandkastningen mellan zatzy & sh. Men det var så trevligt medan man var aktiv med det, från båda håll. Och SH innehåller många roliga trådar. Det är svårt att hitta matnyttiga saker utan ett antal urspårade inlägg som ":popcorn" eller liknande, men det går. smile

Men vi kanske skulle starta ett krig mot någon sida. tongue Eller nä, vi är neutrala och kastar skit på alla. wink

Nu när nått moppefucko (kan vara så att bara fokt som hängt på SH fattar vad det innebär) ändå lyft tråden kan jag lika gärna fortsätta tongue

Ang tråden du länkar är det då han han fick tips att säga nått romantiskt och kul, och puckot säger att han hellst av allt skulle vilja spänna fast dig runt en lyktstolpe med silvertejp och skriva knulla mig på en skyllt, till tjejen han raggade på?

Och för er andra som bara läster fetstil, tråden är lyft och handlar vad jag vet inte om samma sak längre...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Ointresserad.
936 Inlägg
20 november 2009
Mr_EmCom skrev:
sirmiro skrev:

Nu när nått moppefucko (kan vara så att bara fokt som hängt på SH fattar vad det innebär) ändå lyft tråden kan jag lika gärna fortsätta tongue

Ang tråden du länkar är det då han han fick tips att säga nått romantiskt och kul, och puckot säger att han hellst av allt skulle vilja spänna fast dig runt en lyktstolpe med silvertejp och skriva knulla mig på en skyllt, till tjejen han raggade på?

Och för er andra som bara läster fetstil, tråden är lyft och handlar vad jag vet inte om samma sak längre...

Den tråden gav mig ett skönt jävla garv. Killen var verkligen seriös också lol

Teabag appreciation club.

7 120 Inlägg
20 november 2009
Sporthoj känns ju lite 40-års kris.. hmm

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 november 2009
blacken skrev:
Rquired skrev:
blacken skrev:

Det har ännu inte hänt trots en 30-35 år i trafik mestadels på dom åkandes på "järnhäst"
En SUV gör mycket mer skada på en vanlig "plåtlåda" än vad du kan tro, liasom man är rökt oavsett om man sitter på knarren eller i "plåtlådan" gentemot en SUV i en kollision..

En Suv byter fil utan att se sig för, i vilket fall tror du att du överlever? Om du A, sitter på en hoj eller B sitter i en Volvo V70 mk1 tex?

blacken
21 november 2009
Rquired skrev:
blacken skrev:
Rquired skrev:

En Suv byter fil utan att se sig för, i vilket fall tror du att du överlever? Om du A, sitter på en hoj eller B sitter i en Volvo V70 mk1 tex?

Helhetsmässigt sett ungefär ganska så lika stora chanser att klara sig i ett sådant möte, (baserat på vad man har observerat och upplevt av dylika händelser under dom år man kört i trafik)..

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 november 2009
blacken skrev:
Rquired skrev:
blacken skrev:

Helhetsmässigt sett ungefär ganska så lika stora chanser att klara sig i ett sådant möte, (baserat på vad man har observerat och upplevt av dylika händelser under dom år man kört i trafik)..

Jag är övertygad om Alternativ B i alla fall.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
21 november 2009
Rquired skrev:
blacken skrev:
Rquired skrev:

Suv byter fil på motorvägen, trycker volvon av vägen, volvon tar skyddsräcket i 90km/h. - Det gör ont.

Suv byter fil på motorvägen, trycker mcn, mcn har fortfarande gott om plats innan räcken, mc-åkaren gasar till och passerar suven på nån sekund, ingen skadad.

Ska vi se till olycksrisk får vi förutsätta att det är likadana situationer med samma hastigheter. Och med tanke på hur snabbt en bra förare på mc kan göra en undanmanöver och hur liten plats den tar jämfört med en bil så är inte bilen med automatik säkrare.

Sen att många kör på tok för fort på mc hör inte till diskussionen, annars ska de jämföras med samma hastighet i bil. Och en bil som kommer i 200km/h och sicksackar i trafik mot en hoj som gör dito, sen byter en suv fil oväntat, då har jag svårt att se att någon överlever utan en j***a massa tur oavsett fordon och volvon är INTE gjord för att köra in i en bil som kör 100km/h långsammare och sen snurra runt i motorvägsfart till den stannar...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 november 2009
sirmiro skrev:
Rquired skrev:
blacken skrev:

Suv byter fil på motorvägen, trycker volvon av vägen, volvon tar skyddsräcket i 90km/h. - Det gör ont.

Suv byter fil på motorvägen, trycker mcn, mcn har fortfarande gott om plats innan räcken, mc-åkaren gasar till och passerar suven på nån sekund, ingen skadad.

Ska vi se till olycksrisk får vi förutsätta att det är likadana situationer med samma hastigheter. Och med tanke på hur snabbt en bra förare på mc kan göra en undanmanöver och hur liten plats den tar jämfört med en bil så är inte bilen med automatik säkrare.

Sen att många kör på tok för fort på mc hör inte till diskussionen, annars ska de jämföras med samma hastighet i bil. Och en bil som kommer i 200km/h och sicksackar i trafik mot en hoj som gör dito, sen byter en suv fil oväntat, då har jag svårt att se att någon överlever utan en j***a massa tur oavsett fordon och volvon är INTE gjord för att köra in i en bil som kör 100km/h långsammare och sen snurra runt i motorvägsfart till den stannar...

Ur den synvinkeln så absolut, men som du säkert förstår var meningen med mitt exempel att hojåkaren inte kommer undan. Att köra runt på en motorcykel och tro att man kommer kunna göra en undanmanöver i varje situation är inget annat än löjligt.

Ett förbättrat exempel, en Suv byter fil. Du kör på en väg med räcken, och får därmed tre utvägar;

1. Tvärnita, bilen bakom klipper rätt in i dig och du flyger upp på huven av bilen och bryter ryggen och X andra viktiga ben och kroppsdelar mot vindrutan. Sedan flyger du av bilen och träffar *vad som nu finns till hands*

2. Du ger full gas, kör in i bilen framför och träffar bakänden. Bryter handleden och vinglar bakåt och DÅ klipper SUVen dig. Du kläms mot räcket eller kläms in under bilen.

3. Du ligger kvar och hoppas fyllekärringen i Suv:en ser dig, och kläms mot räcket eller kläms in under bilen.

Samma situation i en vanlig Volvo?

1. Påkörning bakifrån, säg att hastighetsskillnaden är ~30km/h vilket ger rätt bra skador på aktern. Men eftersom du sitter i en så himla bra och säker Volvo klarar du dig undan med en Whiplashskada.

2. Träffar bilen framför, eftersom du sitter bältad i en plåtlåda och hastighetsskillnaden inte är så stor händer inte så mycket. Men din bil kläms mot räcket.

3. Din bil kläms mot räcket, vilket ger stora plåtskador men du kliver ut oskadd och får en chans att skälla ut kärringen i SUVen.

Klart det finns situationer där man kan "smita undan" med en MC, men i många situationer går inte en krock att undvika oavsett fordon. Och DÅ är man glad över att man sitter i en plåtlåda.

8 156 Inlägg
23 november 2009
Passar på att flytta den här tråden till Allmänt, då detta off-topic snack helt klart handlar om fordon wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök