Hej jag undrar hur man tjuv koplar termostaten, den har pajat när jag for iväg till tjejen så jag sitter som fast här så jag undrar hur man fixar de så jag kan ta mig hem ialf
Hur menar du med tjuvkoppla? Har den fastnat i stängt eller öppet läge? Om du har problem med att motorn går varm och inte kan byta ut termostaten kan du i värsta fall köra utan. Nackdelen är att motorn hela tiden går med för låg motortemp samt att det på vissa bilar kan vara lite knepigt att få termostathuset tätt från läckage när inte termostaten sitter på plats.
Om du vill testa om det är den som är trasig kan du lägga den i en kastrull med vatten och koka upp. Den ska öppna vid den temperatur som den är märkt med.
Hur menar du med tjuvkoppla? Har den fastnat i stängt eller öppet läge? Om du har problem med att motorn går varm och inte kan byta ut termostaten kan du i värsta fall köra utan. Nackdelen är att motorn hela tiden går med för låg motortemp samt att det på vissa bilar kan vara lite knepigt att få termostathuset tätt från läckage när inte termostaten sitter på plats.
Om du vill testa om det är den som är trasig kan du lägga den i en kastrull med vatten och koka upp. Den ska öppna vid den temperatur som den är märkt med.
Min far sa att man kan tjuv koppla den det ska gå en kabel där någon stanns men jag vetti fn vart man ska tydligen få den att gå ialf
En termostat är egentligen bara en fjäderbelastad ventil som har förmågan att öppna sig vid en viss förbestämd temperatur. Den styrs inte elektroniskt. Däremot kan det säkert gå sladdar tilll termostathuset, men dessa är då troligen bara tempgivare till instrumentpanel och "insprutningen".
du menar me andra ord termostaten som styr kylfläkten till motorn.. de går att dra en kabel direkt från + på tändspolen å sen till + på fläkten... har själv åkt så me en jetta i typ ett år..hehe
du menar me andra ord termostaten som styr kylfläkten till motorn.. de går att dra en kabel direkt från + på tändspolen å sen till + på fläkten... har själv åkt så me en jetta i typ ett år..hehe
Haha, ja det är nog den termostaten han menar... jag får skylla på att jag är lite trött i skallen efter helgens kryssning...
Du kan göra som evilaudio säger. Så har jag också gjort på en bil tidigare. Tänk på att det kan vara bra att säkra av anslutningen. Använd samma storlek på säkring som den är säkrad med idag. (Kolla i säkringsboxen).
du menar me andra ord termostaten som styr kylfläkten till motorn.. de går att dra en kabel direkt från + på tändspolen å sen till + på fläkten... har själv åkt så me en jetta i typ ett år..hehe
ha ha exakt jaha var det så lätt Ha ha fan då verkar de gå bra ialf