3605
Sök

Sub-Out direkt till basen?

177 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Hej!

Har en sladd på min stereo som heter Sub-Out. Vad jag har förståt så är den till baslåda? Kan jag koppla en baslåda direkt på den kontakten utan slutsteg och sånt? Tacksam för svar!

MVH Linus

32 Inlägg
27 april 2009
Är det rca så ska den förmodligen gå till ett steg va?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 april 2009
Det finns en del huvudenheter som har en sån funktion, vet att man tex på en del Pioneer (kanske på alla?) kan koppla samman dom båda bakre högtalarutgångarna för att driva en baslåda. Tvivlar dock på att det blir särskilt bra men fungerar gör det!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 688 Inlägg
27 april 2009
Med största sannolikhet så är det en utgång för att koppla in ett slutsteg.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

67 Inlägg
27 april 2009
Japp sån har ja me:) men jag köpte ett steg me separat SUB-kanal så det va bara att koppla in o köra

det är mänskligt att fela, men det krävs en dator för att verkligen strula till det

177 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Okay tack för alla svar. Så om jag skulle koppla in en bashögtalare dit direkt så skulle det inte hända så mycket?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 april 2009
Det beror på, om det nu är vanliga lågnivåutgångar (RCA kontakter) så nej, då kommer det inte hända så mycket. Men om det är vanliga högtalarkablar så kan det mycket väl vara en utgång till bas, eller om det nu är en Pioneer apparat så kan du kanske brygga dom bakre kanalerna till en bas.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

16 197 Inlägg
28 april 2009
ChriZtoffer skrev:
Det beror på, om det nu är vanliga lågnivåutgångar (RCA kontakter) så nej, då kommer det inte hända så mycket. Men om det är vanliga högtalarkablar så kan det mycket väl vara en utgång till bas, eller om det nu är en Pioneer apparat så kan du kanske brygga dom bakre kanalerna till en bas.

tror inte de går att brygga bakkanalerna på pioneer nu mera.. vet dock att de gick för några år sen när dom hade en "sub" som va anpassat för just detta.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Skogsfan
649 Inlägg
28 april 2009
Mja, om du har en aktiv baslåda så går det ju. Men då sitter det ju fortfarande ett slutsteg inbyggt.
Om vi nu pratar lågnivåutgång då.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 april 2009
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:

tror inte de går att brygga bakkanalerna på pioneer nu mera.. vet dock att de gick för några år sen när dom hade en "sub" som va anpassat för just detta.

Mycket möjligt att dom har ändrat på det, vet dock att jag när jag läste instruktionsboken till en kompis nya Pioneer huvudenhet (jag försökte själv först, jag lovar!) så såg jag att det fanns en sån funktion. Känns dock rätt värdelös med tanke på den lilla effekt som man får ut. Kanske därför som dom har ändrat på det nu, många nybörjare som köpte en sån HU i tron att dom skulle kunna få hela bilen att skaka med nån fläskig 12" bas utan steg...
Senast redigerat av ChriZtoffer (28 april 2009)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

177 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Okay okay. Nej jag har tyvär ingen Pioneer. Har en billigare stereo som heter Hillman. Men jag har 5 RCA totalt. 2 som heter "Front Line-out", 2 som heter "Rear Line-out" och en som heter "Sub Out".

Citat från försäljaren: "För dig som vill ansluta ett externt slutsteg eller sub-bas för extra effekt finns dubbla lågnivåutgångar och sub-utgång (samtliga med 4 volt för maximal prestanda när det gäller ljudet)."

Så "Front Line-out" och "Rear Line-out" kan väl va lågnivåutgångar? Då är ju frågan vad "Sub Out" är. Kan ju inte va lågnivå väl eftersom det bara ska vara två?

Tacksam för svar!

16 197 Inlägg
28 april 2009
Zeecor skrev:
Okay okay. Nej jag har tyvär ingen Pioneer. Har en billigare stereo som heter Hillman. Men jag har 5 RCA totalt. 2 som heter "Front Line-out", 2 som heter "Rear Line-out" och en som heter "Sub Out".

Citat från försäljaren: "För dig som vill ansluta ett externt slutsteg eller sub-bas för extra effekt finns dubbla lågnivåutgångar och sub-utgång (samtliga med 4 volt för maximal prestanda när det gäller ljudet)."

Så "Front Line-out" och "Rear Line-out" kan väl va lågnivåutgångar? Då är ju frågan vad "Sub Out" är. Kan ju inte va lågnivå väl eftersom det bara ska vara två?

Tacksam för svar!

sub out e just va de står.. sub out.. sub SKA unte vara 2.. de kan lika gärna vara en eftersom de iaf bara e monosignal.. så de e ju bara splitta den vid steget så att du får 2.

sen att den skulle ha 4 volt ut e ja tveksam över, elle den kanske har 4 volt men me mycke dist..
Senast redigerat av evilaudio (28 april 2009)

177 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Zeecor skrev:

Tacksam för svar!

sub out e just va de står.. sub out.. sub SKA unte vara 2.. de kan lika gärna vara en eftersom de iaf bara e monosignal.. så de e ju bara splitta den vid steget så att du får 2.

sen att den skulle ha 4 volt ut e ja tveksam över, elle den kanske har 4 volt men me mycke dist..

Okay tack ska du ha smile Du som har koll på detta, vad är de andra RCA sladdarna till? smile

112 Inlägg
28 april 2009
frontline utgångarna e ju klart till framhögtalre och rearline är till bakhögtalare och sub är till bas..o alla va RCA väl o då är det till slutsteg

177 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
toni_ skrev:
frontline utgångarna e ju klart till framhögtalre och rearline är till bakhögtalare och sub är till bas..o alla va RCA väl o då är det till slutsteg

Aah okay. Så det är om man vill driva ALLA högtalarna i bilen på slutsteg?

177 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
Precis

Okay då fattar jag tongue Tack för alla svar. Känns som om jag har läget under kontroll big_smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 april 2009
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:

Enligt deras egna hemsida så har många enheter denna funktionen även idag wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

16 197 Inlägg
28 april 2009
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:

å fan då hade ja fel...  men men vill driva en sub me "50 watt"?? wink

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 april 2009
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:

å fan då hade ja fel...  men men vill driva en sub me "50 watt"?? wink

Nä.......hela 70W påstår de big_smile
(Iofs tillräckligt för en UTFYLLNADSBAS...men vem fan vill ha det?)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök