3265
Sök

Inför: Speed Weekend Halmstad 11-12 juli

9 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Anmälan är öppen nu för speed weekend på halmstad flygplats, alla kan deltaga mera info på www.Landracing.se eller på bloggen http://lsrblogg.landracing.se/

KHRacing
19 maj 2009
Anmäld med tre fordon :-)

Honda CBR 1000
Mitsubishi EVO 2
Gokart 250cc

KHRacing
19 maj 2009
http://www.geting.se/image.php/171984-Affisch_jpgnr2.jpg

1 231 Inlägg
19 maj 2009
undra om man ska anmäla sig till detta big_smile ... vore trevligt kanske ...

KHRacing
19 maj 2009
Tigerofsweden skrev:
undra om man ska anmäla sig till detta big_smile ... vore trevligt kanske ...

Undrar ?

bara ATT göra ju - roligare komemr du inte ha på ett tag kanjag lova dig.

Pedant med passion för bankörning
113 Inlägg
21 maj 2009
Vad är de för priser? alltså kostnad.. Man är lite sugen men de krockar då jag ska ställa ut lastbilen på High Chaparall... får se vad som händer

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!

1 174 Inlägg
21 maj 2009
Låter riktigt skoj.. Undrar samma som föregående.. Priser osv??

Edit..
Hittade priserna..

"ANMÄLNINGSAVGIFT:  Anmälningsavgift för 2 dagar är 800:- ( Klass 28 700:-)
Anmälningsavgiften 400:- skall betalas på BG 5635-9169 och skall vara betald senast 5 dagar efter gjord anmälan på mail och godkänt retur svar för att säkerställa en plats,

Resterande 400:- på tävlingsdagen vid anmälan. Ev efteranmälan (vid mån av plats) 1200:- (totalt)"
Senast redigerat av -Blomman- (21 maj 2009)

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 174 Inlägg
21 maj 2009
Kopierat från www.landracing.se

Grundregler Speed Weekend       

• Två dagar lördag-söndag
• Däck är helt fritt att använda vilka man vill, måste vara i bra skick. Samtliga däck som skall användas skall besiktigas och märkas.
• Dödmansgrepp på mc, quad, skoter, moped är ett måste.
• Start nummer tillhanda hålls och tillverkas av arrangören, monteras på bil sidobakrutorna eller sido dörr. Mc, snöskoter, quad och moppe på sidorna
• Skinnställ eller motsvarande är obligatoriskt på mc, snöskoter, moped,
och quad. Hjälm, ryggskydd, skinnhandskar eller motsv.
• Skyddsutrustning i bil: Hjälm, handskar och flamsäker personligklädsel är minimikrav.
• Transponder behövs inte.
• Miljömatta är ett krav, och försiktighet rent allmänt med glykol och olja då det är en naturkänslig miljö och vattentäkt.
• Fartprov momentet tillämpas med försiktighet och farten ökas stegvis med ca 30 km/t efter 150 km/t för att kunna bevaka utvecklingen av fordon och däck för ökad säkerhet. 0,7 km start sträcka, 1km fart prov, 1 km bromsträcka.
• Säkerhets klassning bil, utan burbåge max snitt fart 230 km, båge med strävor, 4 punkts bälte och tävlings stol max 250 km, Över 250 km godkänd helbur och kardan ring, 4 punks bälte och tävlings stol.
• Öppen bil måste utrustas med minst bur båge med strävor och hand skydd
• Boende paket kan köpas mera info meddelas på hemsidan. Kan endast bokas med start nr utfärdat av arrangören.
• AGI har ett officiellt fart rekord däck att sälja till reducerat pris, kan endast köpas med ett start nr av arrangören.
• Saknas eran önskade klass eller övriga frågor besvaras på info@quadshopen.se
• Tidtagning görs av Fredrik Skoghag www.SLC.se
• Ambulans finns på plats lördag, söndag
• Övrigt så hoppas vi på en trevlig helg
www.guinnessworldrecords.com kan närvara men föraren får själv kontakta dom, måste göras min ca 2 mån före rekordförsöket.
• All fotografering och filmning för privat bruk är tillåtet,  pressackreditering krävs för media.

2 924 Inlägg
22 maj 2009
Är detta nån typ av konkörning på flygfältet alltså?

~ Life is short, have FUN! ~

KHRacing
23 maj 2009
peegee skrev:
Är detta nån typ av konkörning på flygfältet alltså?

NEJ wink

Flygande Kilometern är exakt som det låter .

Man har en lång raksträcka, låt säga 3000m, de första 1000m så accelererar man allt vad det går, för att om möjligt passera markeringen för andra 1000m (start för tidtagningen/hastighetsmätningen) med så hög fart som möjligen går att uppnå, efter sedan dessa andra 1000m så slutar tidtagningen/hastighetsmätningen. & man har 1000m på sig att bromsa ner farten igen. (det behövs)

Sedan räknar datan ut en snittfart på sträcken & efter detta så måste man inom 60min köra samma runda fast baklänges för att få en exakt tid/fart som baseras på snittfarten utan bägge rundorna...

Fattar du cool  jag gör det knappt big_smile

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
23 maj 2009
Säkerhets klassning bil, utan burbåge max snitt fart 230 km, båge med strävor, 4 punkts bälte och tävlings stol max 250 km, Över 250 km godkänd helbur och kardan ring, 4 punks bälte och tävlings stol.

En standardbil utan bur eller annat får inte köra fortare än 230km/h eller fattar jag fel?

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

1 174 Inlägg
23 maj 2009
Nizzura skrev:
Säkerhets klassning bil, utan burbåge max snitt fart 230 km, båge med strävor, 4 punkts bälte och tävlings stol max 250 km, Över 250 km godkänd helbur och kardan ring, 4 punks bälte och tävlings stol.

En standardbil utan bur eller annat får inte köra fortare än 230km/h eller fattar jag fel?

Så fattade jag också det som...
Känns ju inte riktigt som det är vart 800kr för det då..
Senast redigerat av -Blomman- (23 maj 2009)

424 Inlägg
24 maj 2009
Är iofsig snittfart på max 230km/h....

Undra hur fort det går efter 1000 meter när mätningen börjar? Jag har 100 efter 6s och 200 efter ca 23s.

KHRacing
24 maj 2009
C70 skrev:

Undra hur fort det går efter 1000 meter när mätningen börjar? Jag har 100 efter 6s och 200 efter ca 23s.

Blomman: Kör du 115kmh ena hållet & 345kmh åt andra hållet så har du en snittfart på 230kmh om jag räknade rätt.

helt enligt reglerna :-)  (så att säga)

48 Inlägg
25 maj 2009
vad kostar de om man vill åka dit och titta?

se alla avundsjuka blickar!

1 174 Inlägg
3 juni 2009
KHRacing skrev:
C70 skrev:

Blomman: Kör du 115kmh ena hållet & 345kmh åt andra hållet så har du en snittfart på 230kmh om jag räknade rätt.

helt enligt reglerna :-)  (så att säga)

Aha okej.. Då är det bara att gasa tills det rasar då.. wink

KHRacing
5 juni 2009
malle_nr1 skrev:
vad kostar de om man vill åka dit och titta?

ej helt officiella priser ännu, men det lutar åt ca: 120kr/dag eller 180kr/helg

KHRacing
5 juni 2009
karten tar form iaf:

Vilka från Halmstadstrakten har anmält sigg dååå ?
¨
http://www.geting.se/image.php/176253-506.jpg.JPG

Sök