Behöver lite hjälp här då va.. dock är det gällande cross..

okkar
7 april 2006 · 694 Inlägg

Har ett litet problem var så att i höstas tankade jag i shell v-power bensin i min cross den gick bra i 20 min sen gick den slöare och slöare.. och nu startar den inte alls på kicken.. måste rulla igång den..och ibland funkar inte änns det.. ? va kan ha hänt? skadat motorn? tacksam för hjälp!! mvh oscar

Manne Jajjemen!
7 april 2006 · 1 512 Inlägg

hmm.. de lät skumt. har du dåligt komp?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
okkar
7 april 2006 · 694 Inlägg

Manne skrev:
hmm.. de lät skumt. har du dåligt komp?

Nej bra komp eller som det var innan ialf!!har ja ställt crossen inne i huset(25 grader varmt) så startar den.. men går kassst när den kommer ut!!

Manne Jajjemen!
7 april 2006 · 1 512 Inlägg

ok, har du gått igenom den å kollat stift, rengjort förgasare, filter mm ?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
okkar
7 april 2006 · 694 Inlägg

Manne skrev:
ok, har du gått igenom den å kollat stift, rengjort förgasare, filter mm ?

japp plockat ner förgasaren 2 gånger.. stift är bytt och nytt filter:(

okkar
7 april 2006 · 694 Inlägg

Någon som vet VA FAN det kan vara? blir lite orolig det är en 2 taktare om det är någon hjälp!!

Saabdajw
7 april 2006 · 199 Inlägg

jag hade tagit loss och kollat kolven och packningarna där med.låter ju precis som om kolven skulle gått,

okkar
7 april 2006 · 694 Inlägg

hmm aldrig plockat av toppen av en vattenkyld cross:( är det samma som på en vanlig eller rinner allt vatten ur om ja öppnar toppen? men fattar inte går as bra om den stått varmt ett tag? med skuren topp borde den gå skit?

krippeboy
7 april 2006 · 82 Inlägg

skulle testat att plocka loss cyl och topp.. känner en del motorkunniga.. det finns en del folk som fått en hel del problem när dom tankat v-power.. men testa rengör och så.. choken kanske?

Erra007
7 april 2006 · 53 Inlägg

Töm kylaren så ska de nog inte vara några problem.. Ja tog bort toppen på min o har för mej att de inte var någon fara. Va förra sommaren så har lite minnesluckor sen dess=)

Saabdajw
7 april 2006 · 199 Inlägg

ta bort kylarslangen vid kylarpunpen så rinner allt vatten ut,sen är det bara att demontera topp och cylindern, annars kan du ta loss kröken med och känna med fingret på kolven efter repor m.m om du inte vill ta bort cylider och topp,men det kan  ju vara repor på amdra sidan med

okkar
7 april 2006 · 694 Inlägg

Saabdajw skrev:
ta bort kylarslangen vid kylarpunpen så rinner allt vatten ut,sen är det bara att demontera topp och cylindern, annars kan du ta loss kröken med och känna med fingret på kolven efter repor m.m om du inte vill ta bort cylider och topp,men det kan  ju vara repor på amdra sidan med

får väl testa det.. men om det är så som du säger borde den väl inte starta när den står varm? fattar inte det? kan det vara el fel? det är en enduro?

båge montör och hobby mekaniker
8 april 2006 · 2 672 Inlägg

d e inte så att den har för snål inställning på fuggen då? kalare temperatur ska la va mer brännsle? den borde inte starta om den står varmt om den skurit nej..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Janken Driver
8 april 2006 · 2 111 Inlägg

Ska du tömma kylsystemet på crossen så glöm inte att ta av locket på kylaren innan du skruvar loss dräneringspluggen. Tips.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Simppi too fast to live, too young to die
8 april 2006 · 357 Inlägg

Saabdajw skrev:
ta bort kylarslangen vid kylarpunpen så rinner allt vatten ut,sen är det bara att demontera topp och cylindern, annars kan du ta loss kröken med och känna med fingret på kolven efter repor m.m om du inte vill ta bort cylider och topp,men det kan  ju vara repor på amdra sidan med

kan va att du inte känner av repor tillräckligt bra med fingret så du ska nog ta loss toppen och cylindern å kolla... de där me kylarvatten e väl de minsta problemet...

vad innebär v-power bensin? nån sån har jag aldrig hört talas om tongue
något med mera olja i eller nåt..? ifall de e för mycket olja i äter den ju stift.. då får du först försöka kicka, sen ta loss stiftet å kolla om det ger nån gnista när det e vått...orkar de inte ge nån gnista får du väl köpa nytt stift igen å sätta i ny bensin. jag hade så på min...gick åt 9 nya stift innan jag kom på felet, att jag hade för mycket olja i bensinen tongue big_smile
du har då inte i den bensinen än då va...?

okkar
8 april 2006 · 694 Inlägg

Simppi skrev:

Saabdajw skrev:
ta bort kylarslangen vid kylarpunpen så rinner allt vatten ut,sen är det bara att demontera topp och cylindern, annars kan du ta loss kröken med och känna med fingret på kolven efter repor m.m om du inte vill ta bort cylider och topp,men det kan  ju vara repor på amdra sidan med

kan va att du inte känner av repor tillräckligt bra med fingret så du ska nog ta loss toppen och cylindern å kolla... de där me kylarvatten e väl de minsta problemet...

vad innebär v-power bensin? nån sån har jag aldrig hört talas om tongue
något med mera olja i eller nåt..? ifall de e för mycket olja i äter den ju stift.. då får du först försöka kicka, sen ta loss stiftet å kolla om det ger nån gnista när det e vått...orkar de inte ge nån gnista får du väl köpa nytt stift igen å sätta i ny bensin. jag hade så på min...gick åt 9 nya stift innan jag kom på felet, att jag hade för mycket olja i bensinen tongue big_smile
du har då inte i den bensinen än då va...?

Hejsan.. ja har testat den ger bra gnista och det stinker soppa om stiftet.. och nej hällt ut skiten nu.. shell v power är 99 oktaig.. och ska väl testa detta.. men som sagt är den skuren ska den inte starta i värme?det säger alla? eller?

okkar
8 april 2006 · 694 Inlägg

båge skrev:
d e inte så att den har för snål inställning på fuggen då? kalare temperatur ska la va mer brännsle? den borde inte starta om den står varmt om den skurit nej..

Fuggen? va är det?
bränslet?  förklara tack:) mvh oscar

MeloveGolf Vw trimmare
8 april 2006 · 2 995 Inlägg

fuggen = förgasaren

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
okkar
8 april 2006 · 694 Inlägg

MeloveGolf skrev:
fuggen = förgasaren

har haft ner den 2 gånger inte hittat något fel någon gång..? så borde inte vara det:S hmm får la plocka av toppen.. kan inte vara bränslet då att den får för mkt eller fö rlite soppa?

AudiPower_20v Audiförare
8 april 2006 · 51 Inlägg

Kolla tändkabel och cdi box.
Min hade också bra gnista när jag kollade den, men när man väl fick igång den så gick den bara orent o misstände. För mig räckte det med att byta tändkabel så gick den bra sen.

Jag säger bara en sak, det vill gärna bli bra:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang