3449
Sök

Behöver lite hjälp här då va.. dock är det gällande cross..

694 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
#1
Har ett litet problem var så att i höstas tankade jag i shell v-power bensin i min cross den gick bra i 20 min sen gick den slöare och slöare.. och nu startar den inte alls på kicken.. måste rulla igång den..och ibland funkar inte änns det.. ? va kan ha hänt? skadat motorn? tacksam för hjälp!! mvh oscar


Jajjemen!
1 512 Inlägg
7 april 2006
#2
hmm.. de lät skumt. har du dåligt komp?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

694 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
#3
Manne skrev:
hmm.. de lät skumt. har du dåligt komp?

Nej bra komp eller som det var innan ialf!!har ja ställt crossen inne i huset(25 grader varmt) så startar den.. men går kassst när den kommer ut!!


Jajjemen!
1 512 Inlägg
7 april 2006
#4
ok, har du gått igenom den å kollat stift, rengjort förgasare, filter mm ?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

694 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
#5
Manne skrev:
ok, har du gått igenom den å kollat stift, rengjort förgasare, filter mm ?

japp plockat ner förgasaren 2 gånger.. stift är bytt och nytt filter:(


694 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
#6
Någon som vet VA FAN det kan vara? blir lite orolig det är en 2 taktare om det är någon hjälp!!


199 Inlägg
7 april 2006
#7
jag hade tagit loss och kollat kolven och packningarna där med.låter ju precis som om kolven skulle gått,


694 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
#8
hmm aldrig plockat av toppen av en vattenkyld cross:( är det samma som på en vanlig eller rinner allt vatten ur om ja öppnar toppen? men fattar inte går as bra om den stått varmt ett tag? med skuren topp borde den gå skit?


82 Inlägg
7 april 2006
#9
skulle testat att plocka loss cyl och topp.. känner en del motorkunniga.. det finns en del folk som fått en hel del problem när dom tankat v-power.. men testa rengör och så.. choken kanske?


53 Inlägg
7 april 2006
#10
Töm kylaren så ska de nog inte vara några problem.. Ja tog bort toppen på min o har för mej att de inte var någon fara. Va förra sommaren så har lite minnesluckor sen dess=)

199 Inlägg
7 april 2006
#11
ta bort kylarslangen vid kylarpunpen så rinner allt vatten ut,sen är det bara att demontera topp och cylindern, annars kan du ta loss kröken med och känna med fingret på kolven efter repor m.m om du inte vill ta bort cylider och topp,men det kan  ju vara repor på amdra sidan med


694 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
#12
Saabdajw skrev:
ta bort kylarslangen vid kylarpunpen så rinner allt vatten ut,sen är det bara att demontera topp och cylindern, annars kan du ta loss kröken med och känna med fingret på kolven efter repor m.m om du inte vill ta bort cylider och topp,men det kan  ju vara repor på amdra sidan med

får väl testa det.. men om det är så som du säger borde den väl inte starta när den står varm? fattar inte det? kan det vara el fel? det är en enduro?


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 april 2006
#13
d e inte så att den har för snål inställning på fuggen då? kalare temperatur ska la va mer brännsle? den borde inte starta om den står varmt om den skurit nej..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Driver
2 111 Inlägg
8 april 2006
#14
Ska du tömma kylsystemet på crossen så glöm inte att ta av locket på kylaren innan du skruvar loss dräneringspluggen. Tips.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
8 april 2006
#15
Saabdajw skrev:
ta bort kylarslangen vid kylarpunpen så rinner allt vatten ut,sen är det bara att demontera topp och cylindern, annars kan du ta loss kröken med och känna med fingret på kolven efter repor m.m om du inte vill ta bort cylider och topp,men det kan  ju vara repor på amdra sidan med

kan va att du inte känner av repor tillräckligt bra med fingret så du ska nog ta loss toppen och cylindern å kolla... de där me kylarvatten e väl de minsta problemet...

vad innebär v-power bensin? nån sån har jag aldrig hört talas om tongue
något med mera olja i eller nåt..? ifall de e för mycket olja i äter den ju stift.. då får du först försöka kicka, sen ta loss stiftet å kolla om det ger nån gnista när det e vått...orkar de inte ge nån gnista får du väl köpa nytt stift igen å sätta i ny bensin. jag hade så på min...gick åt 9 nya stift innan jag kom på felet, att jag hade för mycket olja i bensinen tongue big_smile
du har då inte i den bensinen än då va...?


694 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
#16
Simppi skrev:
Saabdajw skrev:
ta bort kylarslangen vid kylarpunpen så rinner allt vatten ut,sen är det bara att demontera topp och cylindern, annars kan du ta loss kröken med och känna med fingret på kolven efter repor m.m om du inte vill ta bort cylider och topp,men det kan  ju vara repor på amdra sidan med

kan va att du inte känner av repor tillräckligt bra med fingret så du ska nog ta loss toppen och cylindern å kolla... de där me kylarvatten e väl de minsta problemet...

vad innebär v-power bensin? nån sån har jag aldrig hört talas om tongue
något med mera olja i eller nåt..? ifall de e för mycket olja i äter den ju stift.. då får du först försöka kicka, sen ta loss stiftet å kolla om det ger nån gnista när det e vått...orkar de inte ge nån gnista får du väl köpa nytt stift igen å sätta i ny bensin. jag hade så på min...gick åt 9 nya stift innan jag kom på felet, att jag hade för mycket olja i bensinen tongue big_smile
du har då inte i den bensinen än då va...?

Hejsan.. ja har testat den ger bra gnista och det stinker soppa om stiftet.. och nej hällt ut skiten nu.. shell v power är 99 oktaig.. och ska väl testa detta.. men som sagt är den skuren ska den inte starta i värme?det säger alla? eller?


694 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
#17
båge skrev:
d e inte så att den har för snål inställning på fuggen då? kalare temperatur ska la va mer brännsle? den borde inte starta om den står varmt om den skurit nej..

Fuggen? va är det?
bränslet?  förklara tack:) mvh oscar


Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 april 2006
#18
fuggen = förgasaren


694 Inlägg
8 april 2006
Trådstartare
#19
MeloveGolf skrev:
fuggen = förgasaren

har haft ner den 2 gånger inte hittat något fel någon gång..? så borde inte vara det:S hmm får la plocka av toppen.. kan inte vara bränslet då att den får för mkt eller fö rlite soppa?


Audiförare
51 Inlägg
8 april 2006
#20
Kolla tändkabel och cdi box.
Min hade också bra gnista när jag kollade den, men när man väl fick igång den så gick den bara orent o misstände. För mig räckte det med att byta tändkabel så gick den bra sen.

Jag säger bara en sak, det vill gärna bli bra:)


Sök