3261
Sök

C-lås kärvar (bmw e46)

73 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Centrallåset på E46:an (-01) kärvar när man låser upp bilen, då på förardörren. Om man låser-stänger-låser-stänger funkar det fint efter ett tag men det verkar som om själva knoppen kärvar.

Åtgärder? Skicka ned en dos fem-femti-sex runt knoppen eller är det lika bra att plocka ned dörren för att få en närmare titt?

Tacksam för tips och tricks! smile

4 005 Inlägg
4 maj 2009
Jag hade nog plockat ner dörren, så mycket jobb är det inte, och sedan kollat lite närmre på all mekanik.

73 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Jag hade nog plockat ner dörren, så mycket jobb är det inte, och sedan kollat lite närmre på all mekanik.

Efter ett misslyckat försök med smörjburkan är det nog inget annat att be för. Finns det typ guider för hur man gör för att plocka ned dörren? plast har ju en förmåga att inte gilla när man sliter och drar i det.

MVH

73 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Efter ett till försök med magiburken innehållandes fem-femti-sex, denna gång riktad mot den verkliga låsmekanismen på dörren baksida, då jävlar blev fart på knoppen! smile

Svårare än så var det inte... ^_^

73 Inlägg
16 maj 2009
Trådstartare
...Tordde jag det. Samma problem är tebax.

Mecken sa att det bara var att byta centrallåsmotorn, vilket många andra verkar ha ha behövt göra på dessa bilar. =/

Så nu är reservdelen beställd från skroten!

Ifall någon vet hur man plockar ned dörren (vilken jävla-satans-topphemliga-verktyg man ska använda) får ni gärna dela med er.

mvh

1 Inlägg
16 maj 2009
Hittat en guide som egentligen handlar om att byta högtalare i en e46 men finns bilder och text på hur man plockar loss dörrsidan också (verkar även stå numret på specialverktygen om dom nu behövs)
http://www.bimmerfest.com/faq/stereosaga.html

Sök