Gillar ni racing och Svenskt motorsport? Tänkte bryta från stylade bilar och bränt gummi till lite Racing. Här är lite bilder från STCC Mantorp Park 1:a maj. Kval och test dagen... Tyvärr inga bilder från Race 2:a maj. Men blev en hel del bilder ändå.
Tack så mycket! Nja.. det är olika för olika situationer. Man kan säga att från 1/80s till 1/500s. Man väljer hela tiden olika tider hur bil/mc förhåller sig i vinkel till kameran. Pro Superbike bilderna i panorering är på 1/200s. Porsche bilder ligger nog på ca: 1/100 till 1/128s
Hur var fredagen att fota på? Verkar vara mest kval på fredagen.
Mvh bruze
Inte kul att sätta den i väggen....
Tyvärr så jobbade jag på annat jobb så jag fick skippa Race dagen (2:a maj). Fredagen var rätt ok... mycket CarreraCup och Camaro... även Superbike som är jätte kul att plåta.... men det är ju STCC man vill se. Det kommer fler tillfällen Har presspass till alla evenemang... riktigt kul
Mycket fina bilder, var även o kollade på din hemsida. Det finns några riktiga guldkorn, några är ju när du fångat när tony kör av
Tummen upp, fortsätt gärna lägga upp bilder från evenemang du varit på
// Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Mycket fina bilder, var även o kollade på din hemsida. Det finns några riktiga guldkorn, några är ju när du fångat när tony kör av
Tummen upp, fortsätt gärna lägga upp bilder från evenemang du varit på
// Victor
Tack, tack Victor... jodå, det blir en hel del bilder man får hem när man är på events.. Från denna STCC dag blev 2700 bilder. Men som alla vet när man plåtar motorsport så åker mycket i papperskorgen.
Spinnix skrev:
Panoreringskungen? Mycket fina bilder, dock lite väl centrerade motiv överlag!
Tack! Japp, jag vet detta.. tyvärr inte så många race under den dagen utan test och kval bilder. Bilar åker en och en och då blir det ganska mycket samma bilder. Inte lätt heller att förflytta sig på bra ställen nu på STCC. Många bra ställen får man inte vara på med tanke på säkerheten. Mantorps bana är lite dum oxå att man måste gå över banan. Man måste vänta tills race är över. Det kommer bättre action bilder framöver så klart....