Fredrik wilhelmsson skrev:
Hexenhammer skrev:
Fredrik wilhelmsson skrev:
Jag skulle gissa på att volvon inte har någon turbo och det har saaben därför det är lättare att starta i backen med volvon...och därför saaben har starkare motor än volvon, fast volvon får sin kraft på låga varv...
Någon kan ju rätta mig om jag har fel, men det är så jag tror det är.
Öh? Det låter inte troligt enligt mig. Har haft ett par kärror med turbo i, och jag har aldrig upplevt någon skillnad alls. Vilken bil jag än provat har gått att ställa sig på dragläge med enbart koppling (från färdbroms). Jag tror helt enkelt att det är så att personen i fråga inte är helt van. För självklart kan det skilja mycket hur man ska göra och sådär. Går det inte så har det nog snarare med något fel att göra, t.ex hade jag en bekant vars tomgång var så lustigt inställd så att det ställde till det lite för honom när han skulle stå på dragläge...
jag körde en 1,8f 150hk volvo på trafikskolan, och min 9-5 2,0t 150hk hemma vet ej NM på volvon, och saaben måste man gasa upp till högre varv för att få kraften, och volvon hade sin kraft på låga varv och ingen alls på höga.
Nu är detta OT men jag vill bara ge er lite fakta.
Max vrid i en 9-5:a får man redan vid 1800 varv så att starta i en backe ska inte vara något problem alls, om man inte kan starta i brant backe med en 9-5:a så är det antingen fel på föraren eller på bilen
Och sen så finns det en trimsats från saab som ger dig 185hk istället för 150hk i din 2.0t, hör med närmsta saab-åf för mer info. Fördelen med denna satsen är alltså att det är ett godkännt trim direkt från tillverkaren = inget strul med bes eller försäkring.
Senast redigerat av TBOC_Razor (5 maj 2009)
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P