2655
Sök

12 volt till stereon.

10 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
#1
Köpte ny Centrum bilstereo från Netonnet. Är osäker på om den är rätt kopplad.
Den tappar minnet av radiostationer o plats på CD skiva.

Minnesstömmen, den rödgula sladden, (enligt bruksanvisning) är säkrad till 15A och går via nyckeln. Vid påslagning av nyckel så startar CD utan att jag rör den. Nästa ggn börjar den om igen från början. Tappar minnet.

Konstantströmmen, den röda kabeln, (enligt bruks) är säkrad endast med 0,15A. Jag har kollat och det kommer konstant 12 v här.

Ska det vara så här eller tvärtom?
Robert

Mr
267 Inlägg
7 april 2006
#2
Prova att byta plats på dom o se om det blir skillnad ^^

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

21 761 Inlägg
7 april 2006
#3
Minneskabeln ska alltid ha konstant spänning, annars tappar ju stereon alla minnen. Plusmatningen till stereon brukar vanligen(enligt bruksanvisning) ska vara kopplad så att det kommer spänning när tändningen är påslagen men det beror ju också på hur man själv vill att det ska vara. En del vill att stereon ska fungera när tändningen är avslagen också.

10 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
#4
Minnet bör väl då vara säkrat med den lilla säkringen. Jag har ju konstant ström på den röda O,15 a men ändå tappas minnet.
Känns som det ligger fel i apparaten, eftersom man anger i bruks att minnets sladd är gul/röd

21 761 Inlägg
7 april 2006
#5
Ja, det verkar konstigt. Prova att göra som Lunnajs sa för att se om det fungerar då.

Kylmontör
64 Inlägg
8 april 2006
#6
en polare har åxå en centrum stereo som tappar minnet och det beror på att reset knappen som sitter bakom stereo fronten har fastnat i inneläget..

Får jag låna din styrbox?


Sök