3257
Sök

Chippa en 850 T5-R

161 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att chippa min helt orginala 850 T5-R -95 AUT
Så nu undrar jag om någon av er har något bra tips på någon speciell typ/märke av chip?
Att löda är ju inga konstigheter, men vet någon vart i databoxen man ska löda chippet? Och är lödning den enda utvägen om man vill chippa bilen? helst vill jag ha ett chip som man bara "klippser" fast smile

Tacksam för hjälp

8 250 Inlägg
7 maj 2009
Vad gäller själva chipet så är det inte konstigare än firman som ligger närmast, eller vad du får tag i begagnat.

Originalchipet måste ju lödas bort till att börja med. Sen dit med det nya eller som oftast så sätter man i en sockel först och bara trycker fast chipet i den.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 maj 2009
Det kan vara bra om du söker så att det inte finns redan en påbörjade tråd med din fråga så att du kan använda den i stället för skriva nytt.. wink
Några svar.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=81263

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
7 maj 2009
skaffa en extra box och chippa
bättre än att chippa sönder en orginal 240hk box

bor du i närheten av örebro så har jag en orginal t5 box över
kör själv med en spis från en t5r (b5234t5) och kör min orginal box med chipp
sen har jag en 96:ans box utan startspärr över om det är intresant dock helt orginal tyvärr

jag kör förövrigt med autotechs steg3 programvara i min med aut
dock krävs det 3" från turbon och rejskat för att köra med det chippet
fast då går dom riktigt bra
Senast redigerat av Growe (7 maj 2009)

Kör fort så hinner inget hända...

161 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
alain skrev:
Det kan vara bra om du söker så att det inte finns redan en påbörjade tråd med din fråga så att du kan använda den i stället för skriva nytt.. wink
Några svar.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=81263

Jag vet, sorry.. jag är ny här på garaget och håller fortfarande på att lära mig nya saker varje dag :p

Men jag får nog avvakta med att chippa. Idag började motorelektronikslampan lysa och bilen började hacka när jag körde gasen i botten, jag måste nog lösa det först sad

Sök