Att arbeta i fogskum är väldigt tidskrävande, vet själv då jag trodde jag skulle göra på någon dag en egen Widebody breddning. Man får slipa-lägga på nytt-slipa-lägga på nytt X antal ggr.
Är annars ett fint och billigt alternativ om man vill göra något eget Ska bli roligt att se det färdiga resultatet.
Märkte med det att det va ju inte bara att skumma upp och slipa ner lite, utan där blev ju massa hålrum överallt! Men ska bara göra så till jag får en bra form, sen spacklar jag upp resten så det blir så slätt och fint som möjligt innan jag plastar
Här kommer updaten jag skulle gjort igår kväll, dock så deckade jag på soffan
Här ser ni att jag faktiskt har varit ganska flitigt och börjat på en okej form på den! Dock så har jag skurit av hörnen lite för tidigt.
Plus att vi la igen hålen för torkararmarna till lyktorna, och regskyltshålet!
Detta va allt jag orkade göra igår, hade huvudvärk och allt. Men idag blev det nya, friska tag genom att få bilen att gå som en klocka igen! Så nu i veckan ska den på bes. och se hur det går
Har fixat en jävla massa med grundformerna på stötarna, dock så glömde jag att fota när jag va klar med det! Utan jag kom på att fota när jag prövat att måla svart där det ska va typ "hål", så man får en uppfattning om hur det blir. Kom gärna med synpunkter och kanske idéer på teman, stiler m.m. Gärna bilder om du har något skoj
Frontstöten
Har man sån tur så det kan bli bra såhär? (fyllt i mer skum i hålet)
Och bakkjolen såhär! Dock så att det inte blir missförstånd, mitten ska va utsågat typ som en U och V tillsammans Utan stag nere, dom på sidorna ska ha stagen kvar under. Kanske twinpipes från centrum?
Låta det gå ut lite på sidorna?
Fogskummat fronten lite mer
Ovanligt va? FOGSKUM!
Jepp, fogskum även här..
Även fått på lite på bakstöten!
Även här ja, fogskum!
Även insidan är ordentlig!
Och redskapen jag använder, fogsvans, slö morakniv, en raspliknande sak med skumt namn, och öl!
Allt för idag, och kommentera ordentligt nu så man får lust till nya tag! /Marcus