3457
Sök

Böter på en Eng´s reggad bil

475 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
jag har en Mazda med engelska reg plåtar på som jag har haft stånde i ett värmegarage.
ställde den på ett ställe som inte använde. men nu är det som så att securitas har gett mig CA
8 st böter.. som jag har typ används som dass papper smilesmilesmile

men nu har min bovärd fått påtryckningar och fått reda på att jag är ägaren till bilen
han sa till mig att jag SKA betala böterna 8x400kr = mindre stabilt
om nu vi säger.. securitas får min hem adress... kan dom skicka böterna hem till mig?
och OM dom gör det.. kan jag inte be dom fara och flyga?

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor

54 Inlägg
7 maj 2009
Hur är det dedär egentligen för va ja ha hört så kan polisen iallafall inte ge fortköringsböter och liknande till utlänsk reggade bilar då dom inte finns i de svenska systemen, vet dock inte hur det funkar med P böter

Be Quick Or Be Dead

475 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Rerra skrev:
Hur är det dedär egentligen för va ja ha hört så kan polisen iallafall inte ge fortköringsböter och liknande till utlänsk reggade bilar då dom inte finns i de svenska systemen, vet dock inte hur det funkar med P böter

DET skulle jag vilja veta... fick böter på 2400 kr en gång.. dock så låter inte troligt att dom inte får göra det smile

98 Inlägg
7 maj 2009
Grejen är att dom kan ta reda på vem som står på bilen, men endast genom att prata med resp. land.  Så det är ganska mycket jobb för tex 1 st böter, så därför många inte orkar göra det. Men är det alvarligare så är det klippt. men dom kan ju inte skicka  böterna till dig, för att dom "vet" att du äger bilen för att din bovärd sagt det. Dom måste alltså ta kontakt med resp. lands "vv"/polismyndighet.

3 650 Inlägg
7 maj 2009
Bovärden säger åt dig att betala böterna på din egen bil? och du lyssnar på honom? hänger inte med riktigt..

8 883 Inlägg
7 maj 2009
Står du som ägare till bilen så är du även skyldig att betala böterna om så bilen är Kinesregistrerad, uppenbarligen så vet ju Securitas vem ägaren är och då är det bara att betala.

Fotograf på tierpidag.se

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
7 maj 2009
dom lär endå bevisa att det är din bil

så skickar dom något så bestrider du det och säger att jag äger ingen engelskreggad bil..ett tips flytta bilen pronto smile innan dom tar bort den åt dig

Kör fort så hinner inget hända...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 maj 2009
Hamilton skrev:
Står du som ägare till bilen så är du även skyldig att betala böterna om så bilen är Kinesregistrerad, uppenbarligen så vet ju Securitas vem ägaren är och då är det bara att betala.

Min tanke också, tyvärr.

Visst kan man säga att det inte är ens bil, men det verkar ju lönlöst när de redan konstaterat att det är det.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

475 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Kesler skrev:
Bovärden säger åt dig att betala böterna på din egen bil? och du lyssnar på honom? hänger inte med riktigt..

att betala böter var väl mer en påtryckning ifrån securitas antar ja

NEJ.. jag kommer INTE betala något.. kommer bli domstol som kommer få avgöra detta smile

475 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
MaxR skrev:
Grejen är att dom kan ta reda på vem som står på bilen, men endast genom att prata med resp. land.  Så det är ganska mycket jobb för tex 1 st böter, så därför många inte orkar göra det. Men är det alvarligare så är det klippt. men dom kan ju inte skicka  böterna till dig, för att dom "vet" att du äger bilen för att din bovärd sagt det. Dom måste alltså ta kontakt med resp. lands "vv"/polismyndighet.

mina regplåtar ifrån UK står det bara EXPORT status på den.. inte något om ägare eller något smile

Avstängd
1 031 Inlägg
7 maj 2009
Varför inte ställa bilen där du slipper böter smile

475 Inlägg
7 maj 2009
Trådstartare
Runn WS7 skrev:
Varför inte ställa bilen där du slipper böter smile

jag har flyttat på den nu smile

7 100 Inlägg
8 maj 2009
eller så betalar du helt enkelt!eftersom du tydligen har stått på en plats där du inte får står eller om de är kortidsparkering,iaf,du har gjort fel

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

DFFL
9 020 Inlägg
8 maj 2009
Rerra skrev:

Det är ju bara skitsnack.
Det är ägaren som får fortkörningsböterna, inte bilen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök