Med tankarna på en ny bil var inte valet så svårt. Efter en fader som mercedes fantast så blev det ju givetvis en mercedes för min del med. Ingen ide att riskera att bli arvlös
Första bilen blev en 190 D, men den såldes rätt så fort och byttes mot en 300 turbodiesel med 124 karossen. Anledningen var helt enkelt att jag tycker W124 är en av de snyggaste mercedes har producerat. Sen för mitt första projekt hade jag inte tänkte lägga ut för mycket pengar på själva bilen.
Det jag letade efter i början var en 300 turbodiesel som hade AC och svart skinnklädsel. Efter lite letande fann jag vad jag tillslut en bil uppe i Arvidsjaur (100 mil enkelväg). Så det var bara att sätta sig på tåget och ta sig till Arvidsjaur. Sedan var det även elhissar och värme i framstolarna.
Det som är inköpt och monterat i nuläget. (Bilder kommer!)
- Vita mätartavlor
- Kromringar runt mätartavlorna
- Avantgarde grill
- Kromlistor till bakre stolpe
- Krom runt växelspaken
- Kromringar runt värmereglagen
- Träratt
Och till det sista som pågår just nu, en lackering. Bilen lackerades igår (7 april) och jag kommer få hämta den nu på onsdag (12 April). Jag har valt att lackera hela bilen i silver. Alla plastlistor och stötfångaren fram och bak har lackerats silver! Jag har valt att lackera hela bilen i samma färg, inte mörkare nedantill som det är orginal.
Slänger in lite bilder efter att den har slipats. (Allt utom tröskeln är slipat på bilderna)
Har även en bild på avantgarde grillen när den är nypolerad och lite andra kromlister
Mer bilder kommer bara jag fått tillbaka bilen!
Nu därimot tror jag det är stop, någon kjolpaket blir det nog inte på denna bilen. Det får antagligen bli på nästa bil.
---------------------------->Efter lackeringen
Äntligen klar med bilen (så gott som) slänger givetvis ut lite bilder på direkten!
Jag blev riktigt nöjd med resulatet om jag får säga så själv!
Till veckan kommer det kromade ändrör som nästan blir slutet på projektet.