Hej jag har en skvätt frågor angående min motor som genomgår en uppgradering för tillfället.
1. Toppblockspackningen! Hur tjock är orginalpackningen och hur tjock ska jag ha för att få rätt kompression vid 300 glada hästar? och vart kan man köpa en sådan för utan att behöva lida av greddys fruktansvärda priser?
2. Behöver jag flytta lambdasonden efter att ha bytt till extraktor grenrör och en garret GT28R turbo? eller kan den sitta kvar på turbo armbågen som orginal?
3. Är det viktigt VART dumpventilen sitter, om den sitter före eller efter intercoolern?
Jag hoppas bara att det finns någon där ute som kan hjälpa mig med något av det här
Hej jag har en skvätt frågor angående min motor som genomgår en uppgradering för tillfället.
1. Toppblockspackningen! Hur tjock är orginalpackningen och hur tjock ska jag ha för att få rätt kompression vid 300 glada hästar? och vart kan man köpa en sådan för utan att behöva lida av greddys fruktansvärda priser?
2. Behöver jag flytta lambdasonden efter att ha bytt till extraktor grenrör och en garret GT28R turbo? eller kan den sitta kvar på turbo armbågen som orginal?
3. Är det viktigt VART dumpventilen sitter, om den sitter före eller efter intercoolern?
Jag hoppas bara att det finns någon där ute som kan hjälpa mig med något av det här
M.V.H: Jonas
1: Original toppackning fixar 300hk utan problem.
2: Du behöver inte flytta lamdasonden, däremot bör du byta ut DP´n (armbågen) till något grövre då original inte är något under ur flödessynpunkt. Byt gärna resten av systemet också om du inte redan gjort det.
3: Så nära spjället som möjligt är väl att föredra, men det funkar vilket som.
Dum investering? Det är ju fan nästan ett måste... Det vad jag sett är att om man inte håller oljetempen i skick och inte byter tillräcklit ofta gäggan så skär den rättså snabbt Ja, och sen täpps visst agreggatets oljeslang till, om man inte flyttar den...
Dum investering? Det är ju fan nästan ett måste... Det vad jag sett är att om man inte håller oljetempen i skick och inte byter tillräcklit ofta gäggan så skär den rättså snabbt Ja, och sen täpps visst agreggatets oljeslang till, om man inte flyttar den...
2: Du behöver inte flytta lamdasonden, däremot bör du byta ut DP´n (armbågen) till något grövre då original inte är något under ur flödessynpunkt. Byt gärna resten av systemet också om du inte redan gjort det.
3: Så nära spjället som möjligt är väl att föredra, men det funkar vilket som.
En oljekyl är inte heller en dum investering.
Suprise! DP´n är utbytt till 3", likaså resten av avgas systemet! ;P
Oljekyl skall investeras i innan för hård körning äger rum
Gött att höra att man kan använda orginal packning, så vet jag att jag inte behöver tänka på att hitta rätt.