Jeep cherokee ca 1,5 liter milen, stadskörning garanterat över 2 liter. Jeep grand cherokee ca 1,7 liter milen, stadskörning det vill jag inte ens veta. Volvo 740, 1 liter kanske (rekordet är 70 liter på 20 mil innan jag bytte termostat)
lugnt körning så ligger den klart under litern , fått ner han o 0,7 på motorväg, gasar man däremot rör sig soppamätarn neråt i samma takt som varvräknarn ökar
Vid blandad körning ligger jag runt 1.2 liter milen med 9000 vid blandad. Långkörning ligger man väl runt 0.8-0.9.
Sen min lilla corolla ligger på runt 0.6, stooor skillnad för plånboken där Sen går de o få ner den i nästan 0.5 men då kör man riktigt mesigt Vad den drar långkörning har jag ingen aning om, längsta sträckkörningen med den är 3 mil
audin drar ca 1,2-1,4 blandad körning men ligger jag bra på högerfoten drar den väldigt mkt! körde 20 mil på en 60 literstank förra sommaren! men sen går det gött åxå! :-) men förra vintern när vi drog till fjällen med 4 pers i bilen takbox och full packning drog den 0,86 hyfsat lungn körning! svärmor å svärfar va med! :-) oj oj lät det där bak så fort man tryckte lite på pellen! hihi..
Min golf drar väl ca 0,9 i stadstrafik och 0,7 - 0,8 blandad körning.. kan komma ner i strax under 0,7 på landsväg. Ganska bra.. gasar man mycket är det precis över litern som gäller..
Pappas Imperial drar ca 1,7 liter per mil i lugn landsvägscruising
Seaten, 0,65l/mil blandad. 0,59l/mil har den dragit som minst på långkörning. Volvon, 0,84l/mil blandad, 0,72l/mil har den dragit som minst på långkörning.