Som ämnet är, tror inte mitt trim fungerar till bilen,
Trimmad hos speedpart, steg 2, ca 250hästar och ska ladda strax under 1.4 enligt han som trimmade.
På vägen hem från uddevalla skulle vi testa lite, kompisen körde min gamla bmw 530, v8 på 220hästar plus att den väger 100-200KG mer än saaben jag har. Dessa två gick jämnt. Redan det tyckte jag var konstigt, sedan saker som att orginalladdtrycksmätaren inte gick upp på rött, aldrig.
Har vart uppe hos speedparts två gånger och bett dom kolla över det. Första gången kopplade dom in laddtrycksmätare och konstaterade att den laddade riktigt. Andra gången gick dom in i motorn och kolla lite, tror dom bytte en backventil i något vevhus. Den går kanon sa han.
Kan inte minnas att bilen gick så mycket sämre innan jag trimmade den, när vi plockade ut den efter trimmning så var det ju 3" avgas på den med så man lurades med ljudet, "TUFFT VA DEN LÅTER USCH VAD DEN GÅR BRA".
Speedparts säger turbon ska ladda riktigt och min interna turbomätare är kass, fungerar bara dit gult slutar menar dom. Hopp. Skickar in bilen till en verkstad, ber dom kolla igenom motorn. Obs detta är kanske ett halvår efter senaste speedpartsbesöket. Dom kollar, hittar >>>trasig backventil i vevhuset<<< (Jag är okunnig och vet inte hur många det finns där men som jag förstod det 1st). Dom testade också fall systemet var fritt från luftleckage, eller tryckleckage, vad det nu kallas, så att turbotrycket inte går till spillo nån stans. Inget leckage, dom testar ny luftmassemätare. Inget fel, ända felet han konstaterade var backventilen. Och bilen gick självklart bättre nu när jag plockade ut den..enligt honom, bilverkstaden.
Och nu är ja sjukt deprimerad och trött och vill bara kasta en fakkin glödhet turbo i båda deras pannben, ursäkta mig.. Blir så arg bara.
Vad ska jag göra? Och föresten, något som skulle gjort mig glad är om någon med en orginal Saab 9-3 aero, 205 hästars Tri7 motor skulle vilja ställa upp och bara köra ett test, sida vid sida på en motorväg, samma växel, och dra, bara så att jag får se om det är någon skillnad. Ersätter gärna med bensin om ni vill. Men skulle blitt jätteglad om man kunde köra några tester. Tror det är en början iallafall.
Jättetacksam för svar.
MVH
*Daniel
Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig