3390
Sök

Vilken bil/motor är "bäst" och lättast att trimma?

Thedriftking
10 maj 2009
Trådstartare
#1
tja, jag undrar vilken bil/motor som är "bäst" och "lättast" att trimma? (en bil i 30.000kr klassen)

gärna ett litet "recept" på ca 350-400hk till den bilen. (t.ex vilken turbo m.m)




mvh Erik

1 675 Inlägg
10 maj 2009
#2
Volvo 940 b230FK eller b230FT. Är nog en bra grund.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

fälg fantast
1 086 Inlägg
10 maj 2009
#3
så säger jag

" b230 FT ,  3 tums lmm , 3tums avgas, Större ic , t4 turbo , gröna spridare, ett chip " där hamnar du runt 240 - 260  enligt erfarenheter

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
10 maj 2009
#4
köp en 850 t5 som är chippad så har du dina 300 hk

samma med en saab9000 cde fast chippad avgas osv 300hk.

Bägge ser bättre ut än en 940 tongue

Inte många kr att lägga på de sen, så har du 350hk..
Senast redigerat av pattilatti2 (10 maj 2009)


674 Inlägg
10 maj 2009
#5
BMW motorer är mest tackasamma att trimma, ... 450-550 hk... ganska lätt utan större ingrepp i block & topp..

With great freedom comes great responsebility

Meister
6 763 Inlägg
10 maj 2009
#6
Cheva sb är utan tvivel det enklaste och billigaste. Begagnade alutoppar, ett skoj insug, elak kam, större fragasare och hedders ger ganska lätt de där 350-400hk för små pengar och det är utan överladd big_smile


Meister
6 763 Inlägg
10 maj 2009
#7
pattilatti2 skrev:
köp en 850 t5 som är chippad så har du dina 300 hk

samma med en saab9000 cde fast chippad avgas osv 300hk.

Bägge ser bättre ut än en 940 tongue

Inte många kr att lägga på de sen, så har du 350hk..

Med ett simpelt chipp kommer du inte i närheten av några 300hk...


Random Hero
4 047 Inlägg
10 maj 2009
#8
turbo konvertera en bmw 323 e alltid kul big_smile annars saab 9000 cse smile

Dog food lid. Backwards

674 Inlägg
10 maj 2009
#9
camaro67 skrev:
pattilatti2 skrev:
köp en 850 t5 som är chippad så har du dina 300 hk

samma med en saab9000 cde fast chippad avgas osv 300hk.

Bägge ser bättre ut än en 940 tongue

Inte många kr att lägga på de sen, så har du 350hk..

Med ett simpelt chipp kommer du inte i närheten av några 300hk...

Bullshit!   Jag hade 310 bänkade HK i min T5:a    476Nm   i vrid
Med orginal motor & chip.    Org. 15T   turbo

With great freedom comes great responsebility

2 021 Inlägg
10 maj 2009
#10
någon beprövad turbobil (volvo,saab, div japs) går ju alltid o trimma för hyggliga pengar, men tänk på att annat ska hänga med också chassi,bromsar,koppling mm de drar iväg mer än vad man tror.
annars så verkar turbokonverterade beemers vara populärt.


820 Inlägg
10 maj 2009
#11
740 med D24TiC haha tongue bara att skruva på insprutningsskruven... haha!
Jag hade nog satsat på en 940 turbo om du gillar bakhjulsdrift eller en Saab 9000 om du gillar framhjulsdrift.
Två rätt så pålitliga bilar med massor av trim och delar till ditt förfogande i princip överallt, dessutom finns ju kunnande om dessa bilar och motorer i mängder. Dock har inte jag djupgående kunskap om dessa tongue

Om man säger

7 275 Inlägg
10 maj 2009
#12
Finns väl en del saabar som fungerar bra.
Motorerna med T5 systemet håller frukansvärt bra, tyvärr gör inte diffen i lådan det...
Kör man vettigt så bör det hålla, men en riktig diffbroms är att föredra.


blacken
10 maj 2009
Trådstartare
#13
Ramrod skrev:
camaro67 skrev:
pattilatti2 skrev:
köp en 850 t5 som är chippad så har du dina 300 hk

samma med en saab9000 cde fast chippad avgas osv 300hk.

Bägge ser bättre ut än en 940 tongue

Inte många kr att lägga på de sen, så har du 350hk..

Med ett simpelt chipp kommer du inte i närheten av några 300hk...

Bullshit!   Jag hade 310 bänkade HK i min T5:a    476Nm   i vrid
Med orginal motor & chip.    Org. 15T   turbo

Jag kan nog hålla med Herr Camaro där. Att ser man till häst per krona så är nog en sb Chevy spis svår att slå, plus att den låter och går avsevärt mycket mera trevligt, än en modifierad traktorsnurra..big_smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 maj 2009
#14
pattilatti2 skrev:
köp en 850 t5 som är chippad så har du dina 300 hk

samma med en saab9000 cde fast chippad avgas osv 300hk.

Bägge ser bättre ut än en 940 tongue

Inte många kr att lägga på de sen, så har du 350hk..

Nu ljuger du, för det första så är cd beteckningen på sedanen och "e" ett utrustningspaket med bla ratt och vxlknopp är i läder. Det är snarare motorerna man bör kika på och t5orna från 94 och frammåt i 9000 som är de trimmvänligaste.

På en 9000 mellan 94 och 98 med 2.3T får du 309hp och 491Nm om du byter till följande:
Trionic Utbytesbox, Open air kit, 3" Sportavgassystem med 3" Racekat, Utbytes T19 turbo, Mapsensor, Spridare
Senast redigerat av TenZer (10 maj 2009)

Rock'n Roll

674 Inlägg
10 maj 2009
#15
blacken skrev:
Ramrod skrev:
camaro67 skrev:

Med ett simpelt chipp kommer du inte i närheten av några 300hk...

Bullshit!   Jag hade 310 bänkade HK i min T5:a    476Nm   i vrid
Med orginal motor & chip.    Org. 15T   turbo

Jag kan nog hålla med Herr Camaro där. Att ser man till häst per krona så är nog en sb Chevy spis svår att slå, plus att den låter och går avsevärt mycket mera trevligt, än en modifierad traktorsnurra..big_smile

HAAA!!  Ni har ju slagit i huvet grabbar! smile   Finns inget goare motor ljud än det ifrån en vässad, & högvarvig 5:a...   Kan inte slänga upp video här just nu... Men ett utmärkt exempel på en sån motor sitter i Audi S1 tex..   Volvo 5:an är inte mycket sämre där..

With great freedom comes great responsebility

4 682 Inlägg
10 maj 2009
#16
cheva 350 , som redan nämnts.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 maj 2009
#17
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Ramrod skrev:

Bullshit!   Jag hade 310 bänkade HK i min T5:a    476Nm   i vrid
Med orginal motor & chip.    Org. 15T   turbo

Jag kan nog hålla med Herr Camaro där. Att ser man till häst per krona så är nog en sb Chevy spis svår att slå, plus att den låter och går avsevärt mycket mera trevligt, än en modifierad traktorsnurra..big_smile

HAAA!!  Ni har ju slagit i huvet grabbar! smile   Finns inget goare motor ljud än det ifrån en vässad, & högvarvig 5:a...   Kan inte slänga upp video här just nu... Men ett utmärkt exempel på en sån motor sitter i Audi S1 tex..   Volvo 5:an är inte mycket sämre där..

Där har du fel, en liten volvo 5a hör hemma på dagis jämte en cheva 350

Rock'n Roll

blacken
10 maj 2009
Trådstartare
#18
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Ramrod skrev:

Bullshit!   Jag hade 310 bänkade HK i min T5:a    476Nm   i vrid
Med orginal motor & chip.    Org. 15T   turbo

Jag kan nog hålla med Herr Camaro där. Att ser man till häst per krona så är nog en sb Chevy spis svår att slå, plus att den låter och går avsevärt mycket mera trevligt, än en modifierad traktorsnurra..big_smile

HAAA!!  Ni har ju slagit i huvet grabbar! smile   Finns inget goare motor ljud än det ifrån en vässad, & högvarvig 5:a...   Kan inte slänga upp video här just nu... Men ett utmärkt exempel på en sån motor sitter i Audi S1 tex..   Volvo 5:an är inte mycket sämre där..

Du är tondöv..big_smile

674 Inlägg
10 maj 2009
#19
blacken skrev:
Ramrod skrev:
blacken skrev:

Jag kan nog hålla med Herr Camaro där. Att ser man till häst per krona så är nog en sb Chevy spis svår att slå, plus att den låter och går avsevärt mycket mera trevligt, än en modifierad traktorsnurra..big_smile

HAAA!!  Ni har ju slagit i huvet grabbar! smile   Finns inget goare motor ljud än det ifrån en vässad, & högvarvig 5:a...   Kan inte slänga upp video här just nu... Men ett utmärkt exempel på en sån motor sitter i Audi S1 tex..   Volvo 5:an är inte mycket sämre där..

Du är tondöv..big_smile

HAHAHA!!!!    Den var bra..  era gamla gjutjärns rävar!

With great freedom comes great responsebility

4 682 Inlägg
10 maj 2009
#20
Ramrod skrev:
HAAA!!  Ni har ju slagit i huvet grabbar! smile   Finns inget goare motor ljud än det ifrån en vässad, & högvarvig 5:a...   Kan inte slänga upp video här just nu... Men ett utmärkt exempel på en sån motor sitter i Audi S1 tex..   Volvo 5:an är inte mycket sämre där..

e ju inte bara det sköna ljudet från v8:an , e ju dom sköna vibrationerna oxå cool .


Sök