Vilken komfort har japanska bilar?

Palicuse
11 maj 2009 · 1 129 Inlägg

Hej.

Ända sen jag fick körkortet så har jag kört tyska bilar. Jag har flera gånger varit intresserad av japanska bilar, men det har blivit tyskt ändå smile. Nu har jag en audi 80 som jag snart kommer sälja o kanske prova på nån japansk bil istället. Men audin har gjort mig lite mer kräsen på komfort (gillar de mjuka sätena smile ). Så jag tänkte höra mig för vilka japanska bilar i samma årsmodeller som man kan jämföra med den komforten?.

Prislappen kommer ligga runt 10-15.000.

Senast redigerat av Palicuse (11 maj 2009)

Wanegardh Asgammal medlem.
11 maj 2009 · 2 246 Inlägg

Har inget tyskt att jämföra med men inte fan får jag ont av att köra japanskt.
Japanska bilar brukar ha hårda säten.
Har bara haft japanskt och är inne på min elfte japanare.

Palicuse
11 maj 2009 · 1 129 Inlägg

Kan väl säga att jag har fastnat en del för mjuka säten. En kompis till mig säger att det är en vanesak då han själv gillar hårda säten mer, men själv är ja lite osäker på det smile.

aha_100
11 maj 2009 · 535 Inlägg

Du kan inte jämföra komforten i en audi mot en japanare.. Lika lite som du kan jämföra den i en mercedes / bmw och japanare.

Palicuse
11 maj 2009 · 1 129 Inlägg

Håller med om att det blir svårt att jämföra japanarna rakt av, men de väl inte va såpass budgetbyggda så det man inte kan jämföra dom alls?.

AdoreMe
11 maj 2009 · 39 Inlägg

Min Japanare är tusen gånger bättre än min tysk smile

BMW 325 (1995)
Niklas1987 NO
11 maj 2009 · 2 182 Inlägg

Alla människor vill ha olika komfort, jag själv gillar när det är mjuka säten i bilen, å gupp ska helst inte kännas alls smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Mortalis VW-nörd?
11 maj 2009 · 4 332 Inlägg

ja lexus är ju kända för skitkomfort i jämförelse med sina tyska konkurrenter *ironi*. Klart de måste finnas bekväma japsare? tongue Kanske inte för 10-15 papp dock, då e de väl dom där asgamla häckarna när japanarna inte riktigt va jämbördiga :p

camaro67 Meister
11 maj 2009 · 6 763 Inlägg

Det är inte bara sätena du får tänka på utan även att de förmodligen är rejält mycket mer buller i en gammal japans häck

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Rquired Allmänt envis
11 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Mortalis skrev:
ja lexus är ju kända för skitkomfort i jämförelse med sina tyska konkurrenter *ironi*. Klart de måste finnas bekväma japsare? tongue Kanske inte för 10-15 papp dock, då e de väl dom där asgamla häckarna när japanarna inte riktigt va jämbördiga :p

Precis, komforten i en Lexus är det få bilar som slår. Framför allt i de nyare hybriderna som inte låter ett dugg i stadstrafik. Sen finns det Infiniti, Acura osv..

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Palicuse
11 maj 2009 · 1 129 Inlägg

Jag är medveten om att de äldre japanarna inte har samma komfort som nyare. Men det finns säkert flera bilar som har bättre komfort än audi 80 oxå. Men komfortmässigt så vill ja mest av allt ha sköna säten. När det gäller ljudnivån så kommer ja dämpa bilen en del då jag kommer bygga ljud i den.

Wanegardh Asgammal medlem.
11 maj 2009 · 2 246 Inlägg

Varför inte provköra en bil?

laazy vorsprung durch teknik
11 maj 2009 · 886 Inlägg

Rquired skrev:

Mortalis skrev:
ja lexus är ju kända för skitkomfort i jämförelse med sina tyska konkurrenter *ironi*. Klart de måste finnas bekväma japsare? tongue Kanske inte för 10-15 papp dock, då e de väl dom där asgamla häckarna när japanarna inte riktigt va jämbördiga :p

Precis, komforten i en Lexus är det få bilar som slår. Framför allt i de nyare hybriderna som inte låter ett dugg i stadstrafik. Sen finns det Infiniti, Acura osv..

Håller med, kört dom flesta nya lexusmodellerna och komforten är verkligen i toppklass.. Om man är ute efter en japanare med bra komfort i 10-15k klassen så skulle jag titta närmare på Mitsu Galant och Toyota Camry.
Over and out!

steifan DR!FTT3KN!K3R
11 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Testa Mazda 626 wink

Palicuse
11 maj 2009 · 1 129 Inlägg

maximus skrev:
Varför inte provköra en bil?

Hehe. Jag har planerat att provköra nån/nårra bilar, men tänkte försöka få lite mer info så jag vet vilka ja ska prova på o med det slipper hålla på o jaga en massa bilar. Men det som är bestämmt än länge är att jag ska ha en liten kombi eller halvkombi.

Jag har funderar fortfarande på ifall jag ska skaffa en en audi igen, fast en avant 2,0 iställe för den tdi sedan som ja har nu. Men undrar ifall jag får mer för pengarna ifall ja köper japanare iställe.

Senast redigerat av Palicuse (11 maj 2009)

Rquired Allmänt envis
11 maj 2009 · 12 512 Inlägg

laazy skrev:

Rquired skrev:

Mortalis skrev:
ja lexus är ju kända för skitkomfort i jämförelse med sina tyska konkurrenter *ironi*. Klart de måste finnas bekväma japsare? tongue Kanske inte för 10-15 papp dock, då e de väl dom där asgamla häckarna när japanarna inte riktigt va jämbördiga :p

Precis, komforten i en Lexus är det få bilar som slår. Framför allt i de nyare hybriderna som inte låter ett dugg i stadstrafik. Sen finns det Infiniti, Acura osv..

Håller med, kört dom flesta nya lexusmodellerna och komforten är verkligen i toppklass.. Om man är ute efter en japanare med bra komfort i 10-15k klassen så skulle jag titta närmare på Mitsu Galant och Toyota Camry.
Over and out!

Säger bara RX400h, mjukt gungande och helt underbart bekväm cool

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Palicuse
11 maj 2009 · 1 129 Inlägg

laazy skrev:

Rquired skrev:

Mortalis skrev:
ja lexus är ju kända för skitkomfort i jämförelse med sina tyska konkurrenter *ironi*. Klart de måste finnas bekväma japsare? tongue Kanske inte för 10-15 papp dock, då e de väl dom där asgamla häckarna när japanarna inte riktigt va jämbördiga :p

Precis, komforten i en Lexus är det få bilar som slår. Framför allt i de nyare hybriderna som inte låter ett dugg i stadstrafik. Sen finns det Infiniti, Acura osv..

Håller med, kört dom flesta nya lexusmodellerna och komforten är verkligen i toppklass.. Om man är ute efter en japanare med bra komfort i 10-15k klassen så skulle jag titta närmare på Mitsu Galant och Toyota Camry.
Over and out!

Är inte camry och carina nära på samma bil?.

Big_JN
11 maj 2009 · 2 126 Inlägg

Kolla in Mitsubishi Sigma, Mitsubishis försök att tävla mot BMW. Tar du stora motorn har du 205hk och 4WS samt goa elstyrda framsäten! Ett riktigt landsvägslok! smile

laazy vorsprung durch teknik
11 maj 2009 · 886 Inlägg

Palicuse skrev:
Är inte camry och carina nära på samma bil?.

Njaee, Har fått uppfattningen av att Camryn är en lite större bil med bättre komfort och lite mer lull lull, Rätta mig gärna om jag har fel..

Palicuse
11 maj 2009 · 1 129 Inlägg

laazy skrev:

Palicuse skrev:
Är inte camry och carina nära på samma bil?.

Njaee, Har fått uppfattningen av att Camryn är en lite större bil med bättre komfort och lite mer lull lull, Rätta mig gärna om jag har fel..

Ingen aning. När ja sett dem på bild så ser de rätt lika ut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang